توافق قطعه سازان و خودروسازان برای تعدیل قیمت‌ها

چهارشنبه 3 بهمن 97 ساعت 11:47
توافق قطعه سازان و خودروسازان برای تعدیل قیمت‌ها

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: طبق توافقات انجام گرفته تعدیل قیمت‌ها از ابتدای مهرماه امسال اعمال خواهد شد و قطعاتی که از مهرماه تحویل داده شدند شامل این تعدیل می‌شوند، گرچه بعضی قطعه سازان خواهان تعدیل قیمت از ابتدای امسال بودند.

محمدرضا نجفی منش در خصوص تعدیل قیمت قطعه سازان اظهار کرد: در این باره نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور برگزار و مشکلات قطعه سازان بررسی شد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با ذکر اینکه مقرر شد قیمت قطعه سازان تعدیل و مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، افزود: طبق توافقات انجام گرفته تعدیل قیمت‌ها از ابتدای مهرماه امسال اعمال خواهد شد و قطعاتی که از مهرماه تحویل داده شدند شامل این تعدیل می‌شوند، اگرچه بعضی قطعه سازان خواهان تعدیل قیمت از ابتدای امسال بودند.

وی در جواب به این سئوال که قیمت‌ها چند درصد تعدیل خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه تغییرات قیمتی برای هر قطعه متفاوت خواهد بود، میزان تغییرات هنوز معلوم نشده و طبق اسناد و مدارک و در طول نشست‌های جداگانه‌ای که با خودروسازان برگزار می‌شود معلوم خواهد شد.

نجفی منش با اشاره به حضور وزیر صنعت در این نشست یادآوری کرد: وزیر صنعت در این نشست قول دادند از صنعت خودرو حمایت کنند.

لازم به ذکر است رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی پیش‌تر خواستار تعدیل ۸۰ تا ۱۴۰ درصدی قیمت قطعه سازان شده بود.

وی گفته بود؛ این تعدیل باید به خاطر افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی مواد اولیه و ۵۶ درصدی دستمزد و ۳۰۰ درصدی نرخ ارز انجام می‌گرفت که هنوز اتفاق نیفتاده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar