توضیح وزیر صمت درباره گرانی خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 ساعت 13:15
توضیح وزیر صمت درباره گرانی خودرو

وزیر صنعت در خصوص کوپنی شدن کالاها، گفت: نظر بنده این است که کالاهایی که با ارز دولتی می‌آید باید مطمئن شویم به دست مصرف کننده می‌رسد. در گذشته نشان داده شد در بعضی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدم چه اتفاقی افتاد.

رضا رحمانی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرار بود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار انجام گرفت یا خیر، اظهار کرد: خیرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است، توزیع الباقی کالاها مانند گوشت و شکر آغاز شده، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود.

وزیر صنعت ادامه داد: اتفاقاً در نشست امروز هیات دولت مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون شکر ۷ هزار تن روزانه مصرف داریم، اما ۱۰ هزار تن توزیع می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی امروز علت گرانی شکر را توضیح دادند که دلیل آن به بارندگی ابتدای سال باز می‌گردد، ولی هم اکنون مشکلی وجود ندارد.

رحمانی تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص علت گرانی کالاهایی مانند شکر و تن ماهی تشریح کرد: بعضی کالاها افزایش قیمت داشته‌اند، ما هم در سطح عرضه نظارت را بیشتر کردیم و هم عرضه عمده فروشی را کنترل کردیم.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی دیگر درباره دلیل افزایش قیمت خودرو هم گفت: دلیل این که در دو هفته نخست سال خودرو سازان در تعطیلات بودند تأثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی‌گویم این موضوع تأثیر صد در صدی دارد، ولی هم اکنون کنترل‌ها انجام می‌گیرد و خودورها تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دلالان در اختلالات دو هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد متاسفانه نقش داشتند. هم اکنون طبق تعهدات انجام می‌شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات داده می‌شود و ۲۰ درصد به فروش فوری داده می‌شود.

رحمانی در ادامه در خصوص عرضه کالابرگ هم گفت: وقتی آخرین تصمیمات نهایی شد آن را عرض می‌کنیم. ما تکلیف قانونی در بودجه امسال که مجلس مصوب کرده، داریم که دولت موظف به انجام آن است.

وی در خصوص موضوع کوپنی شدن کالاها اظهار کرد: نظر بنده این است که کالاهایی که با ارز دولتی می‌آید باید مطمئن شویم به دست مصرف کننده می‌رسد. در گذشته نشان داده شد در بعضی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدم چه اتفاقی افتاد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar