تولید مشترک خودرو بین ایران و ترکیه

پنج شنبه 4 مهر 98 ساعت 12:21
تولید مشترک خودرو بین ایران و ترکیه

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از تولید مشترک خودرو میان ایران و ترکیه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه مشترک تجاری در حوزه تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو با ترکیه تنظیم شده است که این قرارداد در مراحل آخر و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در جواب به سوالی مبنی بر اینکه ورود خط تولید خودروهای روسی و ترکیه در ایران چقدر جدی است؟ گفت: قرار است خط تولید برندهای داخلی را ارتقا دهیم. برای ورود سرمایه‌ها و تولید مشترک اقداماتی را با کشورهای منطقه از جمله ترکیه ترتیب داده‌ایم. حتی شهرکی را هم برای راه‌اندازی خط تولید خودرو و دیگر کالاهای صنعتی ترکیه به ایران در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم تولید مشترک بین ایران و ترکیه راه‌اندازی و این محصولات راهی بازار شود.

حسین مدرس خیابانی در ادامه افزود: فعلاً تفاهم‌نامه مشترک تجاری در حوزه تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو با ترکیه تنظیم شده است که این قرارداد در مراحل آخر است و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

او در جواب به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودروهای لوکس در نیمه دوم سال آزاد شود؟ اظهار کرد: دولت در بحث واردات خودرو هیچ تغییر رویه‌ای نداده است. همچنان کمافی‌السابق واردات خودروهای لوکس یا خارجی به کشور در نیمه دوم سال ممنوع است.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar