تولید پژو پارس در عراق

شنبه 17 شهریور 03 ساعت 13:15
تولید پژو پارس در عراق

پژو پارس که تولیدش در ایران به دلایلی متوقف و حتی خط تولید آن نیز در گروه صنعتی ایران خودرو جمع‌آوری شده است با نام پژو بابل در عراق تولید می‌شود.

در هفته گذشته یک خبر مهم در عراق منتشر شد که با توجه به ارتباط آن با ایران، کمتر به آن پرداخته شد.

براساس این خبر، خط تولید خودرو پژو پارس با نام پژو بابل در کشور عراق آغاز به کار کرد. خط تولید پژو پارس به دلیل قدیمی بودن پلتفرم و پاس نکردن استانداردهای اجباری در ایران متوقف شده است.

پژو پارس از ابتدای سال جاری و به تنهایی توانست حواشی بسیاری برای گروه صنعتی ایران خودرو ایجاد کند و دلیل آن هم توقف تولید این خودرو در ایران بود. تولید پژو پارس در کارخانه‌های زیرمجموعه ایران خودرو به طور کامل متوقف شد و جای خود را به سمند سورن داد.

با وجود توقف رسمی تولید پژو پارس در ایران خودرو اما خریداران و ثبت نام کنندگان این خودرو همچنان در انتظار دریافت خودرو بودند و به طرح‌های جایگزینی ایران خودرو توجه نمی‌کردند. همین موضوع موجب شد تا توقف تولید پژو پارس در مقاطعی دستخوش تغییر شود اما در نهایت معاون طراحی و تکوین ایران خودرو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پرشین خودرو ضمن تایید خداحافظی ایران خودرو با پژو پارس از جمع شدن خط تولید این خودرو در این شرکت خودروسازی و برای همیشه خبر داد.

با وجود این‌که تولید پژو پارس در ایران خودرو متوقف شده است اما فروش این خودرو در بازار کشور عراق ادامه داشت تا در نهایت خط تولید پژو پارس در کشور عراق و از هفته گذشته راه‌اندازی شد.

پژو پارس در عراق با نام پژو بابل در حال تولید است و اتفاقا از خودروهای پرتقاضای ایرانی در بازار خودرو عراق به شمار می‌رود.

مشخصات فنی پژو پارس در عراق

براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی عراق، پژو پارس با پیشرانه ۱.۸ لیتری و گیربکس ۵ دنده دستی تولید و در این کشور عرضه می‌شود.

پژو پارس در عراق با استانداردهای ۸۵ گانه تولید شده است و امکانات این خودرو مشابه با آخرین نسخه‌های تولید شده در ایران است.

امکانات رفاهی پژو پارس در عراق

پژو پارس در عراق به امکاناتی نظیر چراغ‌های مه شکن، آینه‌های جانبی برقی با راهنما، کلیدهای کنترلی روی فرمان، قفل میکروسوئیچی درب‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‌بالابرهای برقی، ایموبلایزر، دماسنج، بازکن درب صندوق عقب از داخل، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD و دو کیسه هوا مجهز است.

پژو پارس در عراق به صورت فابریک مجهز به مالتی مدیای لمسی و دوبین دنده عقب است.

قیمت پژو پارس در عراق

شرکت تولیدکننده پژو پارس در عراق، قیمت این خودرو را در آخرین طرح فروش خود اعلام کرده است.

قیمت پژو پارس در عراق معادل ۱۳ میلیون و ۹۸۳ هزار دینار تعیین شده و هر دینار عراق در ایران معادل ۴۶۸ ریال است. چنانچه بخواهیم قیمت پژو پارس در عراق را با نرخ ریال محاسبه کنیم، این خودرو در حال حاضر با قیمت ۶۵۴ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می شود.

پژو پارس در آخرین لیستی که توسط ایران خودرو در اوایل سال جاری اعلام شد، بسته به تیپ خودرو از ۲۷۵ میلیون ۳۳۳ میلیون تومان قیمت خورده بود.

پژو پارس در ایران چند است؟

پژو پارس نیز مانند بسیاری از خودروهای دیگر در بازار آزاد، قیمت مشخصی ندارد. براساس آگهی‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است، پژو پارس صفر کیلومتر با مدل ۱۴۰۲ تا ۸۰۰ میلیون تومان نیز آگهی شده است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar