ثبت نام کنندگان خودرو برای پیگیری مطالبات خود به راه‌های غیر قانونی متوسل نشوند

شنبه 13 مهر 98 ساعت 14:38
ثبت نام کنندگان خودرو برای پیگیری مطالبات خود به راه‌های غیر قانونی متوسل نشوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید اگر یک گروه خودروساز اقدام به ثبت نام فروش خودرو می‌کند باید در تاریخ وعده داده‌شده خودروها را تحویل دهد. این مسائل نباید تجمیع و باعث نارضایتی مشتریان شود، ولی در مورد دلایلی مانند تحریم که باعث محقق ‌نشدن به موقع تعهدات شده باید مردم را توجیه نمود و مردم باید در جریان کار قرار گیرند.

سید‌ حسین نقوی ‌حسینی با اشاره به بعضی نارضایتی‌ها که در پی تعویق در تحقق تعهدات خودروسازان ایجاد شده، گفت: مساله پیگیری مردم در مورد مطالبات به حق خود، چند وجه دارد؛ وجه نخست این است که تمام دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و کسانی که به حاکمیت مربوط می‌شوند باید به گونه‌ای عمل کنند که ایجاد نارضایتی نکنند و اگر قول و وعده و تعهدی می‌دهند، دقیقاً به تعهدات خود عمل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دوم این است که دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و کنترلی هم باید بر این قول‌ها و وعده‌ها نظارت کنند، چون گاهی اوقات بعضی شرکت‌ها یا دستگاه‌ها وعده‌هایی می‌دهند و مردم به خاطر تصمیم‌های نامناسب مدیریتی دچار خسارت می‌شوند و مردم نمی‌توانند تعلل مدیریتی را تحمل کنند؛ ولی در بعضی موارد مساله به طور دیگری است، مثلاً یک گروه خودروساز قولی می‌دهد ولی تحریم مانع از ورود قطعات خودرو به کشور و مانع تکمیل خودرو می‌شود و ناچارا عمل به تعهد خودروساز به تعویق می‌افتد؛ این مساله را مردم درک می‌کنند.

نقوی‌حسینی گفت: وجه سوم این است که اگر به خاطر تحریم و فشارهای اقتصادی و مشکلات تولید و موانع داخلی یا اتفاق‌هایی مثل فراز و نشیب‌ها و نوسان‌‌های ارزی و پولی، مشکلاتی ایجاد شد مردم باید از راه‌های منطقی و قانونی اقدام کنند؛ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم، وکلای ملت هستند و مردم باید با وکلای خود صحبت کنند و از طریق نهادهای رسمی اقدام کنند و مطالبات به حق خود را از این طریق دنبال کنند چون امروز دشمنان ما به دنبال نشان دادن نابسامانی و وجود مشکلات در کشور ما هستند، بنابراین ما باید برای احقاق حق خود تلاش کنیم ولی تلاشمان در چارچوب قانون و قواعد و از طریق نهادهای رسمی و وکلای ملت باشد تا بدون آنکه موجب نابسامانی و بی‌نظمی در کشور شویم نتیجه مطلوب حاصل شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بعضی از هموطنان، مطالبات به حق خود را از طرق فراقانونی مثل برگزاری تجمعات غیرقانونی پیگیری کنند دانسته یا ندانسته به معاندین و مغرضین خوراک داده‌اند و این مساله بر ضد منافع نظام است.

وی افزود: موضوع دیگر این است که مردم پس از ارجاع موضوع به دستگاه قضا، بایستی با اعتماد کامل، منتظر تصمیم مقام قضایی باشند و در نهایت، احکام قضایی را نصب‌العین خود قرار دهند.

انجمن خودروسازان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar