ثبت ۴ هزار خودروی کلاسیک در کشور

چهارشنبه 22 آبان 98 ساعت 13:24
ثبت 4 هزار خودروی کلاسیک در کشور

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: با ثبت مشخصات چهار هزار خودروی تاریخی و کلاسیک در کشور توسط صاحبان آنها تاکنون ۲۰۰ پلاک برای آنها صادر شده است.

اردشیر درویشی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملزومات گردشگری و سفر در قزوین اظهارداشت: در وضعیتی که حوزه گردشگری می‌تواند به اشتغال و رونق اقتصادی مناطق گوناگون کشور کمک کند باید زمینه سفرهای ارزان و آسان را مهیا کنیم.

وی افزود: یکی از راههای تحقق این امر برگزاری نمایشگاههای گردشگری و ملزومات سفر است تا مردم به اهمیت سفر و گردشگری بیشتر واقف شوند.

درویشی تصریح کرد: نمایشگاهی که در استان قزوین برگزار شده بیش از ۶۰ خودروی سافاری به نمایش درآمده که خانواده را مجاب می‌کند که رفتن به سفر حتماً به اقامت در هتل و آپارتمان نیاز ندارد و شما می‌توانید در چشم اندازهای طبیعی در خودرو زندگی کنید.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبلیرانی کشور یادآورشد: نمایشگاه گردشگری و ملزومات سفر و تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی خانواده‌ها را با این وسایل آشنا کرده و می‌تواند رویکذرد شما را به سفر ارزان تغییر دهد.

وی گفت: در کانون تلاش می‌کنیم موضوع گردشگری ارزان در کشور را رواج دهیم تا به طور کمپین انجام شود و تمام مردم از سراسر کشور با آشنایی خاصی که با جاذبه‌های گردشگری دارند به طور خانوادگی می‌توانند از مناطق تاریخی و گردشگری دیدن کنند.

درویشی یادآورشد: هم اکنون در کانون اتومبیلرانی کشور یک سازمان زیر نظر وزارت گردشگری است و کمیته تورهای گردشگری و کارهای خاصی انجام می‌دهیم و ۴ راند مسابقه داریم که راند دوم در قزوین و راند سوم در همدان برگزار شد و راند چهارم در البرز  برگزار می‌شود که گامی در مسیر ترویج سفر و گردشگری است.

وی اضافه کرد: کانون اتومبیلرانی و جهان گردی، خدمات زیادی را ارائه می‌دهد از جمله صدور گواهینامه بین المللی، ارائه پلاک ترانزیت، خدمات امدادخودرویی در سراسر کشور که می‌تواند مردم را راضی کند.

درویشی بیان کرد: در حوزه اتومبیلرانی هم فعالیت‌های خوبی داریم و توانسته‌ایم  زمینه جذب حدود سه میلیون نفر را مهیا کرده و هم اکنون برپایی نمایشگاههای خارج از کشور از طرف وزارت گردشگری به کانون اتومبیلرانی محول شده و چندین نمایشگاه داخل و خارج کشور را برگزار کرده‌ایم که با استقبال مواجه شده است.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبلیرانی کشور بیان کرد: یکی از باشکوهترین رالی‌ها در ۱۲ بهمن ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که در رالی گردشگری است که مردم را با مناطق بکر و دست نخورده کشور آشنا می‌کند تا شهروندان با گردشگری ارزان قیمت اشنا شوند و برای اقامت بیشتر به صورت چادر و کمپین استفاده کنند.

وی بیان کرد: بالا رفتن هزینه‌ها نباید مانع شود تا بخش زیادی از مردم نتوانند خیلی از مناطق کشور را بشناسند و از آنها استفاده کنند.

درویشی گفت: با توجه به این که خیلی از این نوع سفرها و گردشگری به صورت ورودی موتور و خودرو انجام می‌گیرد کانون میزبانی می‌کند و همه گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند از طرف کانون اتومبیلرانی استقبال می‌شود.

وی اظهارداشت: با راه اندازی باشگاه مشتریان کانون نزدیک به تا چهار میلیون نفر زیر گروه باشگاه هستند و یک باشگاه سفیران ایمنی جاده‌ها هم تأسیس شده که شش میلیون نفر را تحت پوشش  دارد که مجموعاً ۱۰ میلیون نفر سفیران جاده‌ها داریم.

ثبت ۴ هزار خودروی تاریخی در کشور

درویشی در مورد ثبت خودروهای تاریخی و قدیمی و کلاسیک در کشور هم اظهارداشت: هم اکنون صاحبان بیش از چهار هزار خودروی تاریخی و قدیمی به طور رسمی مشخصات خودروی خود را ثبت کرده‌اند تا پلاک رسمی برای آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: تاکنون پلاک ۲۰۰ خودروی تاریخی و کلاسیک در کشور صادر شده است

درویشی بیان کرد:در کانون توجه به آموزش علاقمندان را هم جدی گرفته‌ایم و دوره‌های تخصصی نقشه خوانی در مسیرهای گوناگون، آشپزی در سفر، زندگی در شرایط سخت سفر از محورهای آموزشی برای اعضای کانون است.

وی اظهارداشت: با توجه به این که کانون زیر نظر وزارت میراث فرهنگی است تفاهم نامه‌ای با فدراسیون موتورسواری منعقد کر ده ایم که کارهای مشترکی انجام دهیم لذا از  وزارت ورزش هم توقع داریم پای کار بیاید و حمایت کند.

درویشی تصریح کرد: خوشبختانه پلیس راهور کشور حمایت‌های خوبی را انجام می‌دهد و ما نیز هر ساله مسابقه رالی برای پلیس راهور را برگزار می‌کنیم که با استقبال خوبی مواجه شده است.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar