جزئیات جدید از ثبت سفارش‌های جعلی

سه شنبه 27 آذر 97 ساعت 11:14
جزئیات جدید از ثبت سفارش‌های جعلی

در حالی شمار خودروهای توقیف شده که با ثبت سفارش فاقد اعتبار وارد گمرک شده، ۱۵۵ دستگاه عنوان شده، بتازگی بحث عدم ارتباط هک سایت ثبت سفارش و تخلفات روی داده مورد توجه قرار گرفته است.

چندی قبل معاون نخست رئیس جمهور در پی نوشت نامه‌ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در مورد تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

گرچه پیرو مذاکرهٔ حضوری در حاشیهٔ نشست سوم آذرماه سال جاری در ارتباط با تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور، با توجه به دستور معاون نخست رئیس جمهور و ضرورت اجرای مفاد صورتجلسهٔ مورخ ۱۹ آبانماه امسال دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که به تأیید مسئولین و مقامات ارشد دستگاه‌های اجرائی و قضائی ذیربط هم رسیده به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم ابلاغ گردیده است ولی مفاد بند ۳ صورتجلسهٔ شورای عالی هماهنگی سران محترم سه قوه، اجرای این مصوبه را توأم با رسیدگی به تخلفات و جرائم مربوطه مقرر داشته است.

به نظر می‌رسد منظور از این مورد، پروندهٔ ثبت سفارشهای جعلی (فاقد اعتبار) باشد که برای اولین بار، جزئیات این پرونده از طرف خبرگزاری تسنیم منتشر شد. در این پرونده علیه ۶۴۸۱ خودرو که ثبت سفارش فاقد اصالت دریافت کرده‌اند اعلام جرم قاچاق انجام شده است. لازم به ذکر است، نزدیک به ۱۹۰۰ دستگاه پس از اظهار از گمرک ترخیص شده و ظاهراً در اختیار خریداران قرار گرفته است.

خبرها حاکیست، در همین راستا چندی پیش، جلسه‌ای با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانهای مرتبط با بحث خودرو تشکیل و مقرر می‌گردد وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران به منظور تعیین تکلیف خودروهای ثبت سفارش شدهٔ جعلی (اعم از توقیف شده و یا ترخیص شده) ضمن ارائه آمار مربوطه پیشنهادات لازم را ارائه نمایند.

ماجرای توقیف ۱۵۵ دستگاه خودرو؟

شایان توجه است، براساس آمار ارائه شده از طرف گمرک شمار خودروهای سواری توقیفی ۱۵۵ دستگاه اعلام شد. این در حالی است که مطابق بررسی‌های انجام گرفته در خصوص پروندهٔ ثبت سفارش‌های جعلی، شمار خودروهای توقیف شده در گمرکات بیش از ۱۰۰۰ دستگاه برآورد می‌گردد.

علی الظاهر، باز بودن سایت ثبت سفارش تا تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۵، همچنین عدم هک سایت ثبت سفارش مورد پذیرش قرار گرفته و البته بحث سوء استفاده از آی پی‌ها هم همچنان در حال پیگیری می‌باشد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar