جزئیات کشف ۴ لکسوس سرقت شده

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
جزئیات کشف 4 لکسوس سرقت شده

پلیس آگاهی تهران موفق شد ۴ دستگاه خودروی لکسوس را که بعد از اعلام سرقت در ۳ کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

بر اساس این گزارش این ۴ خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، بعد از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

در بررسی‌های پلیسی و زمانی که کارشناسان شماره گذاری پلیس متوجه دستکاری شماره شاسی خودروها شدند، موضوع را به پلیس آگاهی گزارش داده و در تحقیقات تکمیلی معلوم شده شماره اصلی شاسی خودروها، ماموران پلیس آگاهی پایتخت با استعلام از پلیس بین الملل (اینترپل) متوجه شدند که ۲ دستگاه از این خودروها در کشور ایتالیا، یک دستگاه در کشور سوئد و یک دستگاه در کشور روسیه سابقه اعلام سرقت داشته‌اند.

جزئیات کشف 4 لکسوس سرقت شده

پس از دستگیری این افراد معلوم می‌شود که این خودروهای گران قیمت به دست مالکانشان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان این خودروها اقدام به از کار انداختن «جی‌پی‌اس» های نصب شده داخل خودروها کرده و بعد از یک سناریوی ساختگی سرقت، اعلام سرقت کرده و از بیمه، خسارت خودروها را گرفته و با انتقال پنهانی خودروها به مرزهای آذربایجان، قزاقستان و ایران، با تغییر شماره شاسی و شماره موتور این خودروها، اقدام به وارد کردن خودروهای یاد شده به این کشورها کرده و بعد از شماره گذاری بر اساس شماره‌های موتور و شاسی جعلی، این خودروها را به فروش می‌رساندند.

یکی از مسئولان پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر در تشریح جزئیات بیشتری از شگرد این باند گفت: این افراد با همدستی فردی در کمپانی تویوتا، فهرست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شود را در دست داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه، اقدام به وارد کردن این خودروها به کشور کرده بودند.

جزئیات کشف 4 لکسوس سرقت شده

وی با ذکر اینکه شاید مواردی از این دست در کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده است گفت: هم اکنون ۲ متهم دستگیر شده که به عنوان ترخیص کار، خودروهای یاد شده را از گمرک ترخیص کرده‌اند در زندان به سر می‌برند. به گفته وی این اولین پرونده‌ای است که کلاهبرداران و سارقان به این شیوه و شگرد اقدام به وارد کردن خودروهای اینچنینی به ایران کرده بودند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar