حضور چند دستگاه کراس اوور سوئیست DX3 در ایران

بروزرسانی در: جمعه 8 مهر 01 ساعت 15:32
حضور چند دستگاه کراس اوور سوئیست DX3 در ایران

شنیده ها از منابع آگاه حاکی از آن است که کراس اوور Soueast DX3، مهمان جدید بازار ایران است که احتمالا اردیبهشت ماه از سوی کارمانیا معرفی خواهد شد.

حضور چند دستگاه کراس اوور DX3 در ایران

 

شرکت خودروسازی کارمانیا بعد از مشکلات حضور برند BYD در بازار ایران به واسطه تحریم ها و تعهدات معوق در زمینه دو مدل S6 و S7، همواره به دنبال جایگزینی ایده آل برای تحویل به مشتریان این خودروها بوده است. این خودروساز مدتی قبل از یک خودرو الکتریکی رونمایی کرد اما مدیرعامل این شرکت عنوان کرده بود که با چند شرکت دیگر نیز در حال مذاکره هستند و احتمالا محصولات جدید دیگری نیز به سبد کارمانیا اضافه خواهد شد. حال حضور چند دستگاه از کراس اوور DX3 در ایران برای تست که محصول برند معتبر SOUEAST چین است، نگاه ها را به سمت کارمانیا بازگردانده تا با جدیدترین محصول بنزینی این مجموعه آشنا شویم؛ خودرویی که احتمالا جایگزین BYDهای ثبت نامی مشتریان خواهد شد.

طراحی ایتالیایی و پیشرانه میتسوبیشی

DX3 کراس اوور جمع و جور شهری با طول ۴۳۵۴ میلیمتر، عرض ۱۸۴۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۵۴ میلیمتر است که با فاصله بین دو محور ۲۶۱۰ میلیمتر هر چند طولی مشابه خودرویی مانند MVM X33 دارد اما فاصله بین دو محور آن مثل تیگو۵ است و از این جهت می توان مهندسی متفاوت در طراحی آن را مشاهده کرد. این خودرو توسط شرکت معتبر پینین فارینا ایتالیا طراحی شده و از پیشرانه ۴A91 میتسوبیشی با حجم ۱.۵ لیتر در دو نسخه توربو و تنفس طبیعی نیرو می گیرد. نسخه معمولی این پیشرانه حداکثر ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و انتقال قدرت به محور جلو در این مدل بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی است اما نسخه توربو آن ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاورش به ۲۲۵ نیوتون متر از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ می رسد. انتقال قدرت در نسخه توربو بر عهده یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۸ سرعته به صورت دستی است و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۷.۳ لیتر اعلام شده است. مجموعه جامعی از امکانات رفاهی و ایمنی برای این کراس اوور قابل سفارش است اما هنوز معلوم نیست که این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران قدم خواهد گذاشت. این خودرو در فول ترین مدل در بازار چین از امکاناتی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر لمسی، سانروف و ... بهره می برد.

 

حضور چند دستگاه کراس اوور DX3 در ایران

 

نیم نگاهی به کمپانی SOUEAST
Soueast؛ خودروسازی از چین و جوینت ونچر مشترکی بین China Motor چین ، Fujian Motor چین و میتسوبیشی موتورز ژاپن است. سهم میتسوبیشی از این سرمایه گذاری مشترک ۲۵ درصد است و یکی از مهمترین وظایف این برند تولید محصولات میتسوبیشی برای فروش در چین است. Soueast شاید در ظاهر نامی جدید برای ایرانیان باشد اما در حقیقت یکی از پرتیراژ‌ترین قدیمی ترین خودروهای چینی بازار ایران از این برند است و همچنان در خیابان ها و ناوگان تاکسیرانی تردد می کند. ون دلیکا که سال ها پیش آغازگر ورود ون ها به ناوگان تاکسیرانی کشور بود از تولیدات این مجموعه است که با بهره گیری از قوای فنی میتسوبیشی هنوز هم در حال خدمت رسانی است.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar