خاص‌ترین بیوک کلاسیک در ایران + قیمت

بروزرسانی در: چهارشنبه 28 آذر 97 ساعت 16:23
خاص‌ترین بیوک کلاسیک در ایران + قیمت

بیوک طی تاریخ یکصد ساله خود در خصوص تولید خودروهای به یادماندنی جزو بهترین‌هاست و این بین، مدل ریویرا بهترین خودرویی است که با طراحی بیل میچل افسانه‌ای، مهندس مشهور کمپانی جنرال موتورز تا امروز در حافظه عاشقان خودرو زنده مانده است.

ریویرا که ابتدا در بین محصولات گوناگون بیوک تنها عنوان یک سری تجهیزاتی بود، سرانجام در سال ۱۹۶۶ در قالب یک کوپه لوکس ارتقا یافته و خود به عنوان محصولی اختصاصی روانه بازار مصرف شد. این خودرو که در همان سالها به بازار ایران هم راه یافت، در نسل دوم به یکی از به یادماندنی‌ترین محصولات بیوک در ایران تبدیل شد و فروش خوبی را تجربه کرد.

خاص‌ترین بیوک کلاسیک در ایران + قیمت

خاص‌ترین بیوک کلاسیک در ایران + قیمت

این نسل که امروزه به واسطه تولید اندک ارزش بسیار بالایی برای کلکسیونرهای حرفه‌ای دارد، بعضاً در مدل ۱۹۷۰ میلادی ۴۰ هزار دلار (۴۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. جالب است که ارزش ریویرا برای مجموعه داران خودرو آنقدر بالاست که وب سایت آمریکایی کلاسیک اتوتریدر قیمت نسخه‌های از کار افتاده این خودرو را ۹ هزار دلار اعلام کرده است. موردی که به نظر می‌رسد از دید مالکان خودروهای کلاسیک کشور دور مانده و نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است. باورش سخت است ولی این کوپه آمریکایی نزدیک به ۴۸ سال پیش از پیشرانه ۸ سیلندر، ۷٫۶ لیتری و ۳۷۰ اسبی سود می‌برده و در رده خود بهترین خودروی موجود بوده است.

هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "خاص‌ترین بیوک کلاسیک در ایران + قیمت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرزاد
مهمان

این حرفا رو از کجاتون در میارین؟
یه سر به سایت کار سل بزنید تا ببینید که گرونترین ریویرا موجود در سایت ریویرای ۱۵۰۰مایل کار کرده ای هست به قیمت ۳۲۰۰۰ دلار. اکثر ریویرا های اورهال شده و سالم قیمتی در حدود ۲۰۰۰۰دلار آمریکا دارند. و اگر کمی مشکل داشته باشند میشه اونا رو تا ۷-۸ هزار دلار هم خرید.
تازه این قیمت بیوک ریویرا های بعد از ۱۹۷۳ هست، که معروف بودن به دم قایقی، مدلهای پایینتر خیلی کمتر هستن