خبرهای خودرویی کمیسیون صنایع مجلس

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خبرهای خودرویی کمیسیون صنایع مجلس

حسینی کیا از فعالیت گروه‌های دانش بنیان داخلی برای تولید خودروی هیبریدی تا پایان سال خبر داد.

سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست‌های مشترک مجلس و خودروسازان، اظهار کرد: تا الان سه نشست با حضور نمایندگانی از خودروسازان و وزیر صنعت برای بررسی علت‌های افزایش قیمت خودروها برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به علت اصلی تشکیل این نشست‌ها به دست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان فقط به ذکر راهکارها برای تعیین سقف مناسبی برای افزایش قیمت خودروها می‌پردازند چون که مجلس در تعیین قیمت برای خودروسازان هیچ نقشی ندارد. بدین سبب فقط به نظارت در چارچوب‌های مصوب پرداخته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه تعیین قیمت برای خودروهایی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان بر عهده شورای رقابت است، افزود: همینطور خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان به دست وزیر صنعت و بازار عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شوند.

پرونده احتکار خودروسازان به کجا رسید؟

وی با اشاره به اظهار نظر تعدادی از اعضای کمیسیون در مورد احتکار خودرو به دست تولیدکنندگان، گفت: احتکار خودرو به دست تولیدکنندگان تکذیب شد. آن‌ها عقیده دارند که به دلیل کاهش میزان فروش محصولاتشان، با ازدیاد کالا در انبارها رو به رو شده‌اند البته هنوز مجلس به این مساله ورود نکرده است.

خودروی هیبریدی ایرانی در صف ورود به بازارداخلی

وی در ادامه با اشاره به سقف واردات خودروهای هیبریدی افزود: تعرفه واردات انواع خودروها تا پایان خرداد از طرف وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد چون به طور استثنا واردات خودروهای هیبریدی در حال حاضر با تعرفه ۵ الی ۲۵ درصدی انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در جواب به پرسشی مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و تولید داخلی این محصول افزود: طبق آخرین بررسی‌ها و بازدیدهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گروه‌های دانش بنیان در این باب با برترین نخبگان و مهندسان داخلی شروع به فعالیت کرده‌اند که تا پایان امسال با حمایت سازمان‌های مربوط خودروی هیبریدی تولید و عرضه خواهد شد.

حسینی کیا در آخر از برگزاری نشست مشترک میان خودروسازان و قطعه سازان با وزیر صنعت در یکشنبه هفته آینده خبر داد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "خبرهای خودرویی کمیسیون صنایع مجلس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Ali
مهمان

مرگ بر خائنی که با اسم حمایت از تولید داخلی به این مردم ظلم میکنه

سعید
مهمان

بخدا خجالت داره اسم اینارو باید میگذاشتن دزد سر گردنه نه مسول
اخه تا کی این ملت تو صف پراید و پژو یا هر اشغال دیگه باشن بابا در کشور باز کنید خود بازار قیمتارو کنترل میکنه رقابت هم که باعث پیشرفت خودرو سازای داخلی میشه

امیر
مهمان

ولی با این وضعیت فعلی فقط گند می زنه به اقتصاد کشور وقتی می خوای حرفی بزنی باید تمامی جوانب اون را در نظر بگیری