خودروسازان به طور قطره چکانی لوازم یدکی به بازار عرضه می‌کنند

بروزرسانی در: یکشنبه 9 تیر 98 ساعت 15:08
خودروسازان به طور قطره چکانی لوازم یدکی به بازار عرضه می‌کنند

رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران با ذکر این‌که عرضه لوازم یدکی از طرف کارخانه‌ها به طور قطره‌چکانی انجام می‌شود، گفت: وضعیت موجودی کالا در بازار بهبود یافته، ولی قیمت لوازم به شدت بالا بوده و این موضوع از مراجعه افراد به تعمیرگاه‌ها کاسته است.

علیرضا نیک‌آیین اظهار کرد: با آزادسازی واردات قطعات خودرو به کشور وضعیت موجودی کالا در بازار بهبود یافته است، ولی با وجود این وضعیت قیمت لوازم یدکی و قطعات مصرفی خودرو رشد قابل توجهی یافته که این موضوع کاهش مراجعه به تعمیرگاه و تعویض قطعات را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه مکانیسین های تهران تاکید کرد: اکثر خودروها در زمینه‌ فرمان، ترمز و سرویس‌های جلوبندی نیاز به تعمیر دارند که این قسمت از خودروها به طور مستقیم با امنیت و ایمنی خودرو در ارتباط هستند.

هزینه دستمزد تعمیر خودرو تغییری نکرده است

وی یادآور شد: اتحادیه در سال اخیر هزینه دستمزد تعمیر خودرو را افزایش داد ولی در سال جاری در راستای حفظ حقوق مصرف کننده و تعمیر خودروها افزایش دستمزدی را لحاظ نکرد.

نیک‌آیین در پاسخ به این سؤال که آیا گروه‌های خودروساز لوازم یدکی خودروهای تولیدی خود را به بازار عرضه کرده‌اند؟ اظهار کرد: کارخانه‌ها به صورت قطره‌چکانی لوازم یدکی محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند و این در حالی است که در چند ماه آینده گارانتی خودروها تمام می‌شود از این‌رو باید فکری به حال عرضه قابل توجه لوازم یدکی در بازار کرد. اگر در وضعیت فعلی فکری به حال آینده بازار نشود، در ماه‌های آینده بازار شرایط مناسبی را در پیش نخواهد داشت.

ایسنا

دستور وزیر کار برای حمایت از قطعه سازان

مشکلات قطعه سازان و تهدیدات حوزه اشتغال

مطالبات قطعه سازان به ۲۲ میلیارد تومان رسید

فروش لوازم یدکی دست دوم و کمبود ۵۰ درصدی قطعات خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar