خودروهای پرتیراژ همچنان توسط شورای رقابت قیمت گذاری می‌شوند

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 11:08
خودروهای پرتیراژ همچنان توسط شورای رقابت قیمت گذاری می‌شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروهای پرتیراژ همچنان توسط شورای رقابت قیمت گذاری می‌شوند و قیمتشان ثابت نگه داشته می‌شود.

سید جواد حسینی کیا با اشاره به افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست‌هایی را در این خصوص با مسئولان ذیربط برگزار کرده و به طور جدی پیگیر است تا خودروهای پرتیراژ یا پر مخاطب افزایش قیمت نداشته باشند و قدرت خرید مردم کاهش نیابد.

وی با اشاره به اینکه در شورای رقابت فقط ۴ خودروی پراید، تیبا، پژو و سمند قیمت گذاری می‌شوند، گفت: با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، قیمت کارخانه‌ای خودروهای یاد شده که متقاضی خیلی زیادی هم دارند، مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت باقی می‌مانند و قیمتشان تثبیت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین قیمت خودروهای گران قیمت بر مبنای نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و خودروسازان از سود ناشی از فروش خودروهای غیرپرتیراژ یا لوکس به عنوان یارانه برخوردار شده و از این طریق هزینه‌های افزایش نیافتن قیمت خودروهای پرتیراژ جبران می‌شود.

لازم به ذکر است، اردیبهشت ماه سال جاری بود که نمایندگان با یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند، ولی در نشست علنی یکم مهر ماه مجلس با ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن برای رسیدگی به کلیات و جزئیات آن موافقت کردند.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar