داستان فروش خودرو زیر قیمت نمایندگی چیست؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
داستان فروش خودرو زیر قیمت نمایندگی چیست؟

بسیاری از کمپانی ها از وضع فعلی بازار سوء استفاده کرده و در شرایط کنونی آن و کمبود خودرو در نمایندگی ها، اقدام به پیش فروش هایی با تحویل های چند ماهه می نمایند که متاسفانه این جریان بر روند حاشیه بازار خودروهای وارداتی تاثیر خود را گذاشته است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در مصاحبه ای با بیان این مطلب اظهار داشت: بیشتر کمپانی های واردکننده ای که مجوز نمایندگی و فروش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت نموده اند در ایجاد حاشیه بازار خودرو سهیم هستند و نه تنها این شرکتها در اشتغال زایی تلاشی نکردند بلکه عمدتا وارد جریان دلالی با پول خریداران خودروهای پیش فروشی شدند.

وی در ادامه افزود: علی رغم آن چه که انتظار داشتیم، بسیاری از شرکتهای واردکننده خودرو در این روزها وارد جریان دلالی در بازار شدند و تلاش می کنند از آشفته بازار خودروهای وارداتی سودی کسب کنند.

موتمنی با اشاره به روند افزایشی قیمت در بازار خودروهای وارداتی اظهار داشت: در این اوضاع نابسامان قیمت و نبود خودرو در بازار هیچ کسی فروشنده نیست، به همین دلیل تا زمانی که حاشیه بازاری که عمدتا توسط شرکتها ساخته شده، از بین نرود، این روند افزایش قیمت در بازار وارداتی ها ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، وضع فعلی بازار خودروهای دست دوم وارداتی نیز سرنوشتی همچون خودروهای نو دارد و به دلیل عدم واردات خودرو به بازار، قیمت ها با نوسان و افزایش زیادی روبرو هستند.

وی با اشاره به اعلام لیست کمپانی های مجاز برای پیش فروش خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: اگر چه مردم باید بر اساس اعلام این لیست به شرکتها مراجعه کنند اما معتقدم تا زمانی که مساله پیش فروش خودرو حل نشود و شرکت ها پس از واردات خودرو اقدام به پیش فروش ننمایند، همین آشفته بازار همانند قبل وجود خواهد داشت.

موتمنی تاکید کرد: با هر گونه پیش فروش خودرو چه قانونی و غیر قانونی مخالف هستم زیرا که در پیش فروش های قانونی نیز، خودروها به موقع تحویل مشتریان نمی گردد از این رو به متقاضیان خرید خودرو توصیه می نمایم که به هیچ عنوان خودرویی را پیش خرید نکنند و چنانچه قصد خرید دارند به صورت نقدی خرید نمایند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، همچنین به بعضی از تبلیغات عوام فریبانه شرکت ها در فروش خودرو اشاره نموده و یاد آور شد : متاسفانه چند وقتی است برخی از شرکت ها در مطبوعات و روزنامه ها اقدام به تبلیغ فروش خودرو زیر قیمت می کنند که اغلب آنها عوام فریبانه است چون به هیچ عنوان خودرویی تحویل مشتریان نمی شود از این رو از مردم درخواست می کنیم که توجهی به این گونه آگهی های فروش ننمایند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar