درآمد ۵۶۰۰ میلیارد تومانی از محل اخذ حقوق و عوارض خودرو

شنبه 27 بهمن 97 ساعت 13:24
درآمد 5600 میلیارد تومانی از محل اخذ حقوق و عوارض خودرو

کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، درآمد ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را از محل اخذ حقوق و عوارض خودرو در مصوبات خود گنجانده است.

بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه نشان در حالی سقف منابع و مصارف بودجه دولت نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که قسمت عمده افزایش درآمدها از محل افزایش درآمدهای مالیاتی می‌باشد.

بر این اساس یکی از درآمدهای منظور شده در لایحه بودجه مربوط به حقوق ورودی خودرو می‌باشد که در لایحه بودجه دولت مشخصاً رقمی برای این منظور در نظر گرفته نشده بود. گفتنی است، بر اساس سیاستهای ارزی دولت، خودرو در گروه ۴ کالایی اولویت بندی شده و فعلاً مجوزی برای واردات و یا ترخیص آن صادر نشده است. بعضی اظهار نظرهای دولت مردان حاکی از آن است که سال آینده هم تغییری در این سیاست اعمال نخواهد شد.

درآمد 5600 میلیارد تومانی از محل اخذ حقوق و عوارض خودرو

این در حالی است که اعضای کمیسیون تلفیق درامدی حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را برای دولت از این محل در نظر گرفته‌اند.

لازم به ذکر است، هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار خودرو در گمرکات کشور دپو شده است که بخشی از آنها مشکلات حقوقی و قضایی داشته و امکان ترخیص آنها وجود ندارد. به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون تلفیق روی اخذ حقوق ورودی این خودروها در سال آینده حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در بودجه سال ۹۷ نزدیک به ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان درامد از محل ترخیص این خودروها باید درآمد کسب می‌شد که فعلاً هیچ گونه درامدی از این محل بدست نیامده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar