در ایران هر ۲۰ ثانیه یک خودرو تولید می‌شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
در ایران هر ۲۰ ثانیه یک خودرو تولید می‌شود

شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که در سال ۱۳۹۰ به طور متوسط هر ۲۰ ثانیه یک دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

از این رو می‌توان گفت در سال ۸۹، به طور کلی یک میلیون ۶۴۱ هزار و ۵۳ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که نسبت به سال ۹۰ رشد ۲.۴ درصدی را نشان می‌داد. بنا بر این در سال ۹۰ در هر ۲۰ ثانیه یک دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار ارائه شد. همچنین در سال ۹۰ تولید خودروهای سواری با رشد ۳.۹ درصدی بالغ بر یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه شد.

ورود یک خودرو جدید به سبد سایپا کاشان

شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل وقت شرکت سایپاکاشان گفت: در حال حاضر سه خودرو تیبا، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ در این شرکت تولید می‌شوند و به زودی محصول تازه‌ای به سبد محصولات این شرکت افزوده می‌شود که در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

ناصر آقا محمدی افزود: با انجام اقدامات زیربنایی صورت گرفته در بخش‌های تولیدی و پشتیبانی پس از گذشت دو سال از افتتاح سایپاکاشان، این شرکت به ظرفیت اسمی خود رسیده و در سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و امکان رسیدن به تولید ۱۸۰ هزار دستگاه در سال‌های پیش رو برای این شرکت فراهم خواهد شد.

فروش محصولات سنگین زامیاد دو برابر شد

شش سال پیش در چنین روزی زامیاد موفق به فروش حدود یک هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع خودروی سنگین شد که نسبت به سال ۹۰ افزایش دو چندانی داشته است. مدیر سابق تحقیقات بازار و برنامه ریزی فروش شرکت زامیاد حمید ترکی، با بیان این موضوع گفت: با وجود مشکلات گونا گونی که در راه این شرکت قرار داشت حدود ۵۵ هزار دستگاه خودرو سبک نیز در شرکت زامیاد تولید شد که می‌توانست در صورت عدم وجود بعضی از موانع به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.

او از برنامه ریزی برای تحقق سه محور تداوم روند رو به رشد تولید و فروش محصولات سنگین، ارتقا و توسعه فروش محصولات سبک جاری و توسعه سبد محصولی در سال ۱۳۹۱ را به عنوان برنامه‌های زامیاد نام برد.

ترکی در باب تولید اتوبوس زامیاد در سال ۹۱ خاطرنشان کرد: ما برای تولید اتوبوس به صورت کامل آمادگی داریم و در این زمینه هم به تعهدات قراردادهای قبلی کاملاً عمل کرده‌ایم و تولید این محصول در صورت عقد قرارداد در سال جاری امکان پذیر خواهد بود.

این مقام مسئول در شرکت زامیاد، از وجود دو طرح جدید برای عرضه محصول وانت نیسان خبر داد و گفت: این طرح‌ها بر روی پلت فرم فعلی و با بهینه سازی محصول و تغییر اتاق اجرایی خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "در ایران هر ۲۰ ثانیه یک خودرو تولید می‌شود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یک ایرانی
مهمان

عنوان بابد یه جیز دیگه باشه مثل اینکه هر۲۰ثانیه یکی نفر در ایران میمیرد

منصور
مهمان

خب منم این کیفیت پایین و اون قیمتای نجومی بدم بازار سعی میکنم هر ۱۰ ثانیه یه ماشین تولید کنم مگه بده