دفاع نماینده مجلس از افزایش قیمت پراید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
دفاع نماینده مجلس از افزایش قیمت پراید

سیدجواد حسینی کیا، در مورد درخواست بالا رفتن قیمت قطعه سازان، اظهار داشت: قیمت خودروهای تولیدی خودروسازان از چند نمودار تشکیل می‌شود که حاوی قیمت مواد اولیه، قطعه، دستمزد و هزینه‌های سربار قطعه سازان است و از این چند نمودار هم خارج نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در قسمت تولید قطعه به علت بالا رفتن قیمت مواد اولیه شاهد افزایش قیمت هستیم، گفت: قطعه‌سازان نمی‌توانند قطعه‌ای را تولید کند که هزینه تمام شده آن بالاتر از قیمتی باشد که می‌توانند به خودروساز بفروشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعه سازان باید بتوانند متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش دهد، به خانه ملت گفت: با بالا رفتن قیمت قطعه قطعاً قیمت خودرو با تغییر رو به رو می‌شود، در گذشته قیمت خودرو پراید با قیمت ۵۶ عدد سکه بهار آزادی مساوی بود ولی هم اکنون قیمت این خودرو برابر ۱۳ سکه بهار آزادی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه قیمت آلومینیوم در مقایسه با سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: باید قسمتی از قیمت‌ها به طور متناسب افزایش پیدا کند و از طرف دیگر هزینه‌های سربار تولید کاهش داشته باشد تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند و افزایش قیمت‌ها محسوس نباشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با تصریح بر اینکه عرضه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌تواند در جلوگیری از افزایش زیاد قیمت قطعه تأثیر گذار باشد، یاد آوری کرد: تا به حال ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar