دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو

مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.

بتازگی گزارش ارزیابی عملکرد گروه های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.

براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی متقاضیان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است ولی مصرف کنندگان همچنان از شرایط خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.

در این خصوص براساس مصاحبه تلفنی انجام گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد که مصرف کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.

براساس این ارزیابی شاخص "رضایت متقاضیان از شرایط تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین علت های کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال های اخیر، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.

این شرایط در حالی است که براساس همین ارزیابی در بین ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نداشته است.

این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.

نتیجه چنین شرایطی استمرار نارضایتی مصرف کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar