دلیل آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر

یکشنبه 11 اسفند 98 ساعت 12:00
دلیل آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر

طی شب گذشته باوجود کاهش رفت و آمدها در شهر تهران به دنبال افزایش موارد ابتلا به کروناویروس جدید، کیفیت هوا با میانگین ۱۸۵ برای ساعاتی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت؛ معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران می‌گوید باوجود اینکه رفت و آمد خودروها در سطح شهر به خاطر تعطیلی‌ها کاهش یافته، اما بعضی منابع اصلی آلودگی هوا همچنان فعال هستند.

محمد رستگاری اظهار کرد: از چهارشنبه هفته پیش توده پرفشاری وارد هوای تهران شد و موجب شد که از روز پنجشنبه (۸ اسفند) با پایداری هوا در تهران مواجه باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه رفت و آمد خودروها در سطح شهر کاهش یافته است، اما بعضی از منابع اصلی آلودگی هوا مانند خودروهای دیزلی همچنان در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند که این خود می‌تواند عامل تشدید آلودگی هوا شود.

به گفته معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران، زمانی که با پایداری هوا رو به رو هستیم حتی اگر میزان کمی آلودگی تولید شود، امکان تهویه آن وجود نخواهد داشت و به همین خاطر به تدریج کیفیت هوا کاهش پیدا می‌کند.

رستگاری با اشاره به اینکه هم اکنون کیفیت هوای تهران تا ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۳۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تصریح کرد: البته شماری از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا شاخصی بیش از ۱۵۰ دارند. برای مثال هم اکنون ایستگاه تربیت مدرس با شاخص میانگین ۱۷۵ هوای آلوده‌تری نسبت به دیگر مناطق دارد.

رستگاری در ادامه به سالمندان، بیماران قلبی ریوی و کودکان توصیه کرد که از رفت و آمدهای طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران همچنین در پایان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از امشب (۱۱ اسفند) کیفیت هوا بهبود پیدا خواهد کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar