آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای خارجی و لوکس

یکشنبه 21 دی 99 ساعت 11:29
آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای خارجی و لوکس

رییس پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای خارجی را در کشور تشریح کرد.

سردار سیدکمال هادیانفر، در خصوص شماره‌گذاری خودروهای خارجی گفت: امسال ما واردات خودرو نداشتیم که به تبع آن بخواهد خودروی خارجی شماره‌گذاری شود. تنها نزدیک به چهار تا پنج هزار خودرو در گمرک‌های کشور بود که یا به خاطر تاخیر در ثبت سفارش یا به دلایلی دیگر در گمرک مانده بود که دولت برای این‌ها یک تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: در راستای این تصمیمات هم بررسی‌ها انجام و مشخص شد که حدود دو هزار دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بود که اصلا ترخیص نشد. درصدی هم متعلق به خودروهایی مانند سانتافه و ... بود که مشابه آن در کشور زیاد است. این خودروها شماره‌گذاری شد.

رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا خودروی لوکسی هم در میان این خودروها شماره‌گذاری شده یا خیر، گفت: هیچ خودروی لوکسی شماره گذاری نشده است.

وی در شماره گذاری خودروهای آمریکایی و مواردی مانند پورشه، مازراتی و ... هم اظهارکرد: خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. پورشه و مازراتی و خودروهایی نظایر آن هم پلاک نمی‌شوند.

هادیانفر در خصوص تصاویری که از بعضی خودروهای لوکس با پلاک ایران هم منتشر می‌شود گفت: این‌ها هیچکدام جدید نیست و مربوط به سال‌های قبل است. اما گاهی مثلا تصویری از یک پورش منتشر می‌شود که پلاک آن شماره جدید خورده است. خب این از قبل بوده و شماره‌گذاری شده و حالا چند دست چرخیده و صاحب جدیدش پلاک جدیدی برای آن دریافت کرده است. اما این پلاک با شماره جدید به معنای جدید بودن خودرو یا تازه شماره‌گذاری شدن آن نیست.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar