اوج تصادفات در بزرگراه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح است

چهارشنبه 12 بهمن 01 ساعت 10:26
اوج تصادفات در بزرگراه‌ها از ساعت 21 تا 6 صبح است

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: تصادفات فوتی که در ساعات ۳ بامداد تا ۶ بامداد روی می‌دهد بسیار شدید است که به آن ساعت خواب می‌گوییم.

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران اظهار کرد: ۳۵ درصد از آمار تصادفات به عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بازمی گردد.

وی افزود: عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه طیف وسیعی دارد و باید خیلی دقیق و موشکافانه آنرا بررسی کنیم چراکه بخش زیادی ازآن به بحث سرعت‌ها مانند تخطی از سرعت مطمئنه و یا تجاوز از سرعت مقرره و خستگی و خواب آلودگی مربوط می شود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در واقع تحلیل با این موضوع کامل می‌شود که افرادی که در بزرگراه تردد می‌کنند سرعت‌های بالایی دارند مانند تردد‌ها در شب‌ها که اوج تصادفات ما در بزرگراه‌ها در ساعات ۲۱ تا شش صبح صورت می‌گیرد و متاسفانه تصادفات فوتی که در ساعات ۳ بامداد تا ۶ بامداد روی می‌دهد بسیار شدید است که ما به آن ساعت خواب می‌گوییم.

سرهنگ جوانبخت گفت: اگر راننده‌ای در این ساعات به هر دلیل استراحت نکرده باشد یقینا خواب به او مسلط می‌شود و وی نمیتواند رانندگی نماید.

وی بیان کرد: راننده حتی اگر شیشه خودرو را پایین بیاورد و آب سرد به صورت بزند و صدای ضبط را زیاد نماید هیچ تاثیری در بیدار نگه داشتن راننده ندارد چرا که مغز در این ساعات فرایند خواب را شروع می‌کند و سطوح هوشیاری کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی هم هستند که این موضوع را متوجه می‌شوند، ممکن است به خواب بروند، ولی خیلی از رانندگان این موضوع را نمی‌دانند و ناگهان در رانندگی به خواب می‌روند.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar