برگ سبز پلیس راهور همان سند رسمی است

بروزرسانی در: سه شنبه 1 تیر 00 ساعت 14:49
برگ سبز پلیس راهور همان سند رسمی است

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برگ سبز پلیس راهور همان سند رسمی است که هزینه نقل و انتقال با این برگ چیزی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

جنجال بر سر برگ سبزی که به عنوان سند از طرف پلیس راهور در هنگام خرید و فروش خودرو صار می‌شد و هزینه‌ای که مالک برای ثبت سند در دفترخانه باید پرداخت می‌کرد دعوای حقوقی بین کانون سردفتران و پلیس راهور را رقم زد.

کشمکش تا جایی بالا گرفت که سر انجام مجلس وارد گود شد و با بررسی قوانین موجود آب پاکی را روی ابهامات به وجود آمده ریخت و حق را به نیروی انتظامی داد. براساس مکاتبه فرمانده ناجا و مجلس برگ سبزی که پلیس در هنگام خرید و فروش خودر صادر می‌کند. قانونی است و ثبت خرید در دفتر خانه امری کاملاً اختیاری است.

ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در جلسه شماره ۲۹۴ تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۸ به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسیده و مشروح مذاکرات نمایندکان محترم مردم و نماینده دولت در روزنامه رسمی شماره ۱۹۲۳۳ درج گردیده بیان می‌دارد، «نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند پیش از هر گونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از طرف راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسایل نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.»

نقل و انتقال با برگ سبز تنها ۲۰۰ هزار تومان

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ماده ۲۹ و موضوع قدیمی برگ سبز خودرو اظهار کرد: اگرچه تمایلی ندارم به این پرونده دامن بزنم و یادآوری موضوعات قبلی را داشته باشم ولی باید بگویم که ماده ۲۹ قانون صراحتاً گفته است سندی که پلیس ارائه می‌دهد به منزله سند رسمی است.

وی افزود: نقل و انتقال به وسیله سند راهور نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان انجام می‌شود و با موضوعات حاشیه‌ای مثل تعویض پلاک و غیره چیزی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان هزینه یک نقل و انتقال با سند پلیس راهور می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اگر بعضی علاقه دارند به دفترخانه‌ها مراجعه کنند و سند دفترخانه‌ای که حدوداً سه میلیون تومان می‌شود بگیرند جای خود دارد اما این به آن معنا نیست که سند پلیس اعتباری کمتر از سند محضرخانه داشته باشد.

ثبت خودرو در دفترخانه اختیاری است اما...

با توجه به همه این فراز و فرودهایی که بر سر این ماده قانونی بوجود آمده، با این حالا آنچه در بازار خرید و فروش خودرو اتفاقات دیگر می‌افتد و بعضاً طبق روال قبل ادامه دارد. گرفتن سند و ثبت خرید خودرو در دفترخانه‌ها امری کاملاً قانونی و اختیاری است. در صورت استناد به همان برگ سبز در صورت وقوع دعوای قانونی دادگاه حکم را به نفع طرفی صادر می‌کند که سند ثبت شده دارد و نه سند تک برگی که پلیس راهور نسبت به صدور آن اقدام می‌کند. پس اگر خریدار هستید مختارید نسبت به ثبت رسمی هم اقدام کنیدتا به قول قدیمی‌ها کار از محکم کاری عیب نکند.

مهر

پلیس موافق افزایش همه جریمه‌ها نیست

پلیس راهور تهران از شهرداری شکایت کرد!

واکنش پلیس به عدم حذف قیمت خودرو از بعضی سایت‌ها

هشدار پلیس در مورد استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "برگ سبز پلیس راهور همان سند رسمی است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

فقط میخوای ی پول الکی از جیب مردم در بیارن با ی حساب سرانگشتی میبینیم این مبلغ مبلغ چند صد میلیاردی هست در سال

mohammad eftekhar
مهمان

یه هزینه ی کاملا اضافی است که از جیب مردم دارن می کشن
اصلا همچین هزینه ی اضافی نبایستی قانونی باشه
باید برای قانونی شدن حذف این کار اضافه کوشش کنیم
هر کسی به هر نحوی که می تونه

Abed
مهمان

الان هم معلوم نشد بالاخره سند دفتر خانه ای نیاز هست یا نه؟ وقتی دادگاه حکم بنام کسی میدهد که سند ثبتی بنام هست دیگر برگ سبز اعتبارش کجاست؟