تصادف بدون گواهی نامه رانندگی چه مجازاتی دارد؟

چهارشنبه 28 آبان 99 ساعت 11:10
تصادف بدون گواهی نامه رانندگی چه مجازاتی دارد؟

بر اساس قانون اگر فردی بدون گواهینامه سوار خودرو شود و تصادف کند باید مجازات مخصوصی را طی کند.

اولین سوالی که برای هر شخصی پیش از آنکه سوار خودرو می‌شود پیش می‌آید این است که اگر بدون داشتن گواهینامه منجر به تصادف شود مقصر است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نداشتن گواهینامه علت موثر بودن نیست بلکه در صورت وقوع تصادف کارشناسان مقصر حادثه را طبق قوانین راهنمایی و رانندگی مشخص میکنند.

در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان طرف مقابل مقصر حادثه باشد فردی که بدون گواهینامه سوار خودرو شده تنها به جرم رانندگی بدون گواهینامه مجازات می‌شود.

بر اساس قانون مجازات رانندگی بدون گواهینامه برای بار اول حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا ۱۰۰ هزار تومان یا هر دو مجازات است و در صورتی که فرد این جرم را برای بار دوم مرتکب شود به دو تا شش ماه حبس محکوم می‌شود.

اما اگر کارشناسان تشخیص دهند که فرد بدون گواهینامه مقصر حادثه از مجازات مخصوص را باید طی کند که بر اساس قانون مجازات گفته شده در بالا تشدید می شود و فرد از یک تا پنج سال رانندگی محکوم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تصادف بدون گواهی نامه رانندگی چه مجازاتی دارد؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

من ۷ ماه بدون گواهی نامه رانندگی میکردم با دقت زیاد دو بار تصادف جزئی پیش اومد یکی مقصر نبودم یکی با لج بازی مقصرن کردن که به سختی نزاشتم به پلیس خبر بدن خودمون حل فصلش کردیم به خیر گذشت