تعطیلی ۲۴۵ آموزشگاه رانندگی متخلف در کشور

شنبه 7 دی 98 ساعت 10:31
تعطیلی 245 آموزشگاه رانندگی متخلف در کشور

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از برخورد با تخلفات ۲۴۵ آموزشگاه رانندگی در سراسر کشور و تعطیلی آنها خبر داد.

سرهنگ  احمد کرمی اسد در خصوص نظارت بر آموزشگاه‌های رانندگی گفت: برابر آمارهای ما در کشور بیش از ۲۱۰۰ آموزشگاه رانندگی فعال است که اکثر آنها آموزشگاه پایه سوم است. ما بر تمام این آموزشگاه‌ها نظارت داریم و به شکل محسوس و نامحسوس اقدامات آنان و نحوه آموزش و امتحانات را رصد می‌کنیم.

وی با ذکر اینکه کارشناسان پلیس راهور به طور رندوم از شرکت کنندگان در این کلاس‌ها آزمون می‌گیرند، گفت: علاوه بر آن بر شرایط آموزشگاه‌ها هم نظارت داریم، اینکه فضای آموزش تئوری مناسب باشد، فضای مناسب برای پارک خودروهای آموزشگاه باشد و ... .

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با ذکر اینکه بعضی از آموزشگاه‌های رانندگی دچار زوال شرایط می‌شوند، گفت: بعضی از آموزشگاه‌ها هم متخلف هستند که که با هردوی اینها برخورد شده و اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

وی در خصوص زوال شرایط در آموزشگاه‌های رانندگی گفت: مثلاً اگر شرایط آموزشگاه تغییر کرده باشد، خودروهایش فاقد ایمنی باشد و ...  جزو زوال شرایط محسوب می‌شود.

کرمی اسد در خصوص آموزشگاه‌های متخلفی که با آن برخورد شده نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان ماه قبل، ۲۴۵ آموزشگاه رانندگی در در سراسر کشور به خاطر تخلفات گوناگون تعطیل شدند که از این تعداد ۷۰ مورد آن در تهران بود.

وی با ذکر اینکه بعضی از این آموزشگاه‌ها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: ما به خاطر ارتکاب تخلف، ارائه خدمات به این آمورشگاه ها را قطع کردیم و غیرمجاز شناخته شدند، اما این فرصت را داشتند که اشکالات خود را رفع کنند و در بازبینی‌های بعدی فرصت مجدد فعالیت را پیدا کنند، به همین خاطر هم شماری از این آموزشگاه‌ها اشکالات خود را رفع کرده و مجدداً فعالیتشان را آغاز کردند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خاتمه در خصوص آموزشگاه‌های غیرمجاز هم گفت: آموزشگاه رانندگی غیرمجاز نداریم، چون که هنگام صدور گواهینامه ما تنها برای آموزشگاه‌هایی گواهینامه صادر خواهیم کرد که دارای مجوز باشند و از این رو چنین امری ممکن نیست.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar