توصیه‌های پلیس راهور به رانندگی در آب و هوای بارانی

شنبه 4 آبان 98 ساعت 13:02
توصیه‌های پلیس راهور به رانندگی در آب و هوای بارانی

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب به تشریح بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی پرداخت.

سرهنگ محمد رازقی اظهار داشت: با توجه به اینکه شاهد آغاز بارندگی‌های فصل پاییز در سطح معابر پایتخت هستیم، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود با توجه کامل به مقابل برانند، سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت نمایند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب در این رابطه افزود: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران دید راننده محدود می‌گردد و میدان دید وی کاهش می‌یابد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

رازقی ادامه داد: لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید رانتده تأثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

وی همچنین تأکید کرد: رانندگان محترم به طور کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. لازم است این افراد به‌طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند. عابرین پیاده هم هنگام عبور از عرض خیابان به چراغ راهنمایی و عبور خودروها توجه کنند. همچنین موتورسواران حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌طور کامل مد نظر قرار دهند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar