جزئیات و شرایط خدمات اینترنتی نقل و انتقال خودرو

شنبه 1 آذر 99 ساعت 14:31
جزئیات و شرایط خدمات اینترنتی نقل و انتقال خودرو

به دنبال تعطیلی دو هفته‌ای مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی، پلیس راهور ناجا از فراهم شدن امکان دریافت خدمات این حوزه به شکل اینترنتی در تهران خبر داد.

سرهنگ علی محمدی، رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا، در این مورد گفت: برابر ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در  شهرهای قرمز که مراکز استان‌ها و سراسر استان تهران را هم شامل می‌شود، دستکم به مدت دو هفته تعطیل اعلام شدند.

وی با ذکر اینکه بیشترین مراجعات مربوط به شماره‌گذاری و تعویض پلاک در استان تهران انجام می‌شود، گفـت: در همین راستا و با توجه به اینکه هوشمندسازی ارائه خدمات یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راهور ناجاست، شرایطی ایجاد شد تا در فاز اول شهروندان تهرانی خدمات مربوط به نقل و انتقال خودرو در شهر تهران را به شکل اینترنتی انجام دهند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با ذکر اینکه نقل و انتقال خودرو طی این دو هفته صرفا از همین طریق قابل انجام است، در خصوص شرایط بهره‌مندی از این امکان گفت: متقاضیان باید نرم‌افزار موبایلی «پلیس من» را نصب کرده و از طریق دفاتر  پلیس +۱۰ اقدام به ثبت نام کنند. در ادامه انجام فرایند نقل و انتقال در سامانه اینترنتی شماره گذاری که در نرم افزار  پلیس من بارگذاری شده انجام می‌شود و در نهایت با تعیین وقت مراجعه به مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک میثم ظرف مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه امور مربوطه انجام خواهد شد.

محمدی در خصوص دیگر شروط برای استفاده از این خدمات هم گفت: متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای نقل و انتقال اینترنتی وکالتنامه قابل قبول نیست و حتما باید خریدار و فروشنده در مرکز تعویض پلاک حاضر شوند، پس افراد دارای وکالتنامه باید تا زمان بازگشایی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک صبر کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه خریدارو فرو شنده باید حساب بانکی با رمز دوم و تلفن همراه هوشمند  داشته باشند، گفت: شش دانگ خودرو باید به نام فروشند باشد.

به گفته وی بر اساس زمانبندی و برنامه‌ریزی انجام شده ارائه خدمات  نقل و انتقال به خودرو های سواری شخصی در این مرکز در زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و بدون پیاده شدن خریدار و فروشنده از خودرو انجام خواهد شد، اما لازم است طرفین در زمان اعلام شده در نوبت دهی اینترنتی به این مرکز مراجعه کنند.

محمدی در عین حال به شهروندان توصیه کرد که در صورتی که نیاز و الزام فوری به خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری ندارند، بهتر است مراجعه خود به مرکز میثم را به زمان دیگری موکول کرده و طی این مدت از انجام ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: به تدریج و با تکمیل زیرساخت‌ها این خدمات در دیگر استان‌های کشور هم ارائه خواهد شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar