ضرب‌ الاجل برخورد با پلاک‌ های مخدوش

بروزرسانی در: یکشنبه 24 دی 02 ساعت 16:11
ضرب‌ الاجل برخورد با پلاک‌ های مخدوش

جانشین فرمانده فراجا با تأکید بر اینکه باید با جدیت با پلاک مخدوش برخورد شود، گفت: نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و انتظار داریم که این موضوع تا پایان امسال طی یک برنامه دو ماهه حل و فصل شود.

سردار قاسم رضایی در جلسه کمیته قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور که ظهر امروز برگزار شد، افزود: مجموعه نظام ما در جهان نمونه ندارد و نظام اسلامی بر پایه دین و احکام الهی و رضایتمندی خداوند است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور یکی از نمادهای اجرای قانون است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم هم قانون پذیرند و مردم و پلیس راهور مکمل هم هستند. ما باید مشارکت مردمی را بیشتر از قبل افزایش دهیم.

رضایی بر ضرورت ساماندهی موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع باید با فرهنگ‌سازی انجام شود، در حوزه موتورسیکلت باید بررسی کنیم و ببینیم اگر در جایی اجرای قانون ضعیف شده و ... باید آن را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با جدیت با پلاک مخدوش برخورد شود، ادامه داد: نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و حتما باید با آن برخورد کنیم، مردم بی‌قانونی را می‌بینند و از آن ناراحتند. انتظار داریم که این موضوع تا پایان امسال طی یک برنامه دو ماهه حل و فصل شود. تردد بدون پلاک یا با پلاک مخدوش معنایی ندارد.

رضایی افزود: تغییر شکل وسایل نقلیه هم موضوعی است که باید با آن برخورد شود.

جانشین فرمانده فراجا با اشاره به آمار تصادفات رانندگی و فوتی‌های ناشی از آن گفت: اگر در استانی شاهد افزایش تصادفات یا تعداد بالای موارد فوتی بودیم، ما از شما می‌خواهیم که به ما راهکار بدهید. اگر جاده و راه مشکل داشت به ما بگویید، اگر آموزشگاه رانندگی کم کاری کرده بود این را احصا کنید و موضوع را مشخص کنید. ما به جد بر این موارد نظارت داریم.

وی با تأکید بر ضرورت مشخص شدن سهم تمامی دستگاه‌ها در وقوع تصادفات تصریح کرد: باید سهم دستگاه‌ها مشخص شود و این موارد در دستور کار باشد.

رضایی در مورد خدمات ترافیکی نیز اظهار کرد: باید پیچ و خم‌ها در خدمات دهی به مردم کم شود، نباید وقت مردم گرفته شود و این روند را باید کوتاه کنیم. راهبرد ما تسهیل در خدمات دهی قانونی به مردم است و هرچه بتوانیم خدمات را غیر حضوری کنیم باید این کار را انجام دهیم.

جانشین فرمانده فراجا درباره فوریت‌های پلیسی هم گفت: عنوان فوریت مشخص است، باید خدماتی در این حوزه ارائه شود که جزو خدمات فوریتی است و نباید این دو را باهم قاطی کنیم.

ضرورت به‌روزرسانی آموزشگاه‌ها و روند صدور گواهینامه

وی بر ضرورت به‌روزرسانی آموزشگاه‌ها و روند صدور گواهینامه تأکید کرد و گفت: باید فضای رقابتی در میان آموزشگاه‌ها ایجاد شود. لازم است که از آموزشگاه‌هایی که کار خود را به درستی انجام می‌دهند، حمایت شوند.

اگر جاده‌ای باید مسدود شود حتما این کار را انجام دهید

رضایی در مورد انسداد راه‌ها نیز اظهار کرد: تأکید من این است که در مورد جاده‌هایی که نباید از آن عبور کرد، علاوه بر هشدار، اعمال قانون هم انجام دهید. اگر جاده‌ای باید مسدود شود حتما این کار را انجام دهید. ناراحتی لحظه‌ای چندان مهم نیست چرا که بحث ایمنی و جان مردم در میان است. مدیریت لحظه‌ای اینجا معنی دارد.

برای جرم مشهود خودروها باید اعمال قانون شود

رضایی در مورد قوانین و مقرراتی که باید در داخل خودرو رعایت شود، تأکید کرد: هرآنچه که جرم مشهود است، مأمور قانون باید اعمال قانون کند، ۹۹ درصد مردم رعایت می‌کنند؛ اما نیم درصدی ممکن است غفلت کنند یا عامدانه قوانین و هنجارها را رعایت نکنند، با این‌ها باید برخورد شود البته ما تذکر می‌دهیم.

راننده متخلف اگر ابراز ندامت کرد جریمه نکنید

جانشین فراجا همچنین بر ضرورت پذیرش پشیمانی و ابراز ندامت متخلفان نیز تأکید کرد و گفت: اگر در جایی راننده‌ای تخلفی را مرتکب شد؛ اما راننده نسبت به آن ابراز ندامت کرد، او را جریمه نکنید و ببخشید. این فرهنگ‌سازی است و اثر دارد و باز اخلاقی جامعه را مثبت می‌کند.

به گفته وی، برای این موضوع باید شیوه‌نامه تدوین شود و مطمئن باشید که اگر یک قدم به سمت مردم بروید ۱۰ قدم می‌آیند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar