واکنش پلیس راهور به عبور تانک از روی خودرو در اوکراین

یکشنبه 8 اسفند 00 ساعت 15:58
واکنش پلیس راهور به عبور تانک از روی خودرو در اوکراین

سردار سیدکمال هادیان فر در حاشیه طرح هماهنگی سفرهای نوروزی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، هادیانفر با اشاره به ویدئوی منتشر شده از عبور یک تانک روسی از خودرویی در اوکراین اظهار کرد: شما ببینید در همین ویدئو یک تانک از روی خودرو عبور کرد و خودرو مچاله شد اما راننده آن زنده ماند.

این نشان می دهد که مقاومت بدنه خودرو چقدر در حفظ جان رانندگان موثر است و ما امیدواریم در حوزه صنعت خودرو شاهد افزایش استانداردها باشیم و با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول بتوانیم آمار ۱۷ هزار کشته سالانه را کاهش دهیم.

وی درباره ایجاد سیستم جامع تصادفات در کشور، گفت: قانونگذار، ایجاد سازمان متمرکز برای تصادفات برعهده دولت و وزارت راه قرار داده است. اما متاسفانه هنوز این سامانه به طور کامل اجرایی نشده و در حوزه زیرساخت و تبادل داده مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم با پیگیری های لازم حل و فصل شود.

هادیانفر که پیش از این اعتقادات صریح خود بابت ایمنی خودروهای تولید داخل را بیان کرده و حتی برخی از این خودروها را به ارابه مرگ توصیف کرده بود بار دیگر بر ضرورت توجه به ایمنی خودروهای تولید داخل تاکید کرد و گفت: ببینید ترس ما دفاع از جان مردم است من به مدیران جدید ایران خودرو و سایپا تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با پیگیری های این عزیزان شاهد افزایش ایمنی خودروهای تولید داخل در کشورمان باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه همه ما رانندگان ممکن است در مواردی بی مبالاتی کنیم اظهار کرد: گرچه همواره تلاشمان باید رعایت قوانین و رانندگی صحیح و ایمن باشد اما به هر حال ممکن است راننده ای بی مبالاتی کند ضمن اینکه گاهی ممکن است بی مبالاتی یک راننده جان افراد دیگر و حتی رانندگان قانونمدار را به خطر بیندازد. به عنوان مثال ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ خودروی متخلف منجر به مرگ ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی شده است و با همین نسبت رانندگان متخلف نیز سبب آسیب جان به ۳۶۰ هزار راننده شده اند. در این شرایط این ایمنی وسیله نقلیه است که دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر خدایی ناکرده تصادفی رخ دهد که دلیل آن حتی بی مبالاتی راننده باشد وسیله نقلیه باید به عنوان جان پناه عمل کرده و جنس قطعات و فلزات و تجهیزات ایمنی به کار رفته آن به گونه ای باشد که جان راننده و سرنشینان آن را حفظ کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar