مراقب گواهینامه‌ های رانندگی جعلی باشید

چهارشنبه 31 فروردین 01 ساعت 12:04
مراقب گواهینامه‌ های رانندگی جعلی باشید

سرهنگ احمد کرمی اسد در این باره گفت: در فضای مجازی تبلیغات متعددی در خصوص اخذ هزینه و صدور گواهینامه بدون طی فرآیندهای قانونی مشاهده می شود که جاعلین براساس اطلاعات شناسنامه‌ای افراد مبادرت به صدور گواهینامه جعلی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به فرایند سیستمی و هوشمند صدور گواهینامه‌های رانندگی، امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن است بنابراین تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر امکان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور کاملا غیرواقعی و نادرست است.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور افزود: تعدادی از جاعلین پس از اخذ بخشی از هزینه های مربوطه از افراد و طعمه های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می‌سازند و تعدادی نیز با اخذ مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص مبادرت به صدور و جعل گواهینامه با مشخصات سایرین کرده که در سامانه های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است.

سرهنگ کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه های رانندگی در بازه های زمانی مختلف نسبت به کنترل و بررسی سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود اقدام کنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودشان مرتکب نشده‌اند، به مرکز اجرائیات و مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از گواهینامه‌های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی مستوجب تشدید مجازات خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar