راهکار عجیب نماینده مجلس برای حل مشکل ترافیک تهران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
راهکار عجیب نماینده مجلس برای حل مشکل ترافیک تهران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تنها راه خلاص شدن از مشکل ترافیک تهران جلوگیری از ورود خودروهای پلاک شهرستان به پایتخت است.

علی رستمیان با اشاره به اینکه ترافیک تهران و بخصوص نبود محلی برای پارک خودرو یکی از چالش‌های مهم پایتخت است، گفت: مسئولان و مدیران شهری باید برای حل مشکل محل پارک خودرو راهکاری را در نظر بگیرند، نمی‌شود که فردی برای استفاده از خودروی شخصی خود در خیابان‌ها مدت زیادی را در سطح شهر در پی محل پارک باشد، بتازگی سیستمی به نام پارک آنلاین برای تهران طراحی شده است؛ به طوری که فرد از پیش با پرداخت مبلغی محلی را برای پارک خودرو رزرو می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با ذکر اینکه پارک آنلاین درمدیریت زمان تأثیر موثری دارد، افزود: ولی با توجه به محدودیت ظرفیت محل پارک خودرو نمی‌توان به چنین راهکارهایی امیدوار بود، هم اکنون پیچیدگی اصلی آن است که درکنار تولیدات بسیار بالای خودرو، وسایل نقلیه فرسوده از رده خارج نمی‌شوند؛ درکشورهای اروپایی درهر ۵ تا ۱۰ سال خودروهای فرسوده از سطح معابر خارج می‌شوند، ولی در ایران شاید هر ۲۰ سال این کار انجام شود.

وی با انتقاد از رفت و آمد خودروهای با عمر بسیار بالا از دهه ۵۰ و ۶۰ درایران، تاکید کرد: تا تولید، ورودی و خروجی خودروها درایران تناسبی نداشته باشد، هر اقدامی درراستای هر پیچیدگی ترافیک تهران و محل پارک خودرو دوره‌ای بوده و در سطح کلان هیچ دشواری حل نخواهد شد؛ ضمن اینکه باید راهکار علمی و خارج از هرگونه سلیقه‌ای را برای حل این مشکل اجرایی کرد.

رستمیان با اشاره به اینکه می‌توان در ورودی‌های شهر تهران از رفتو آمد خودروهای با پلاک شهرستان جلوگیری کرد، گفت: باید در ورودی‌های غرب، شرق و شمال تهران با ایجاد پارکینگ‌های بزرگ از ورود خودروهای غیرتهرانی جلوگیری کرد، ولی باید درچنین وضعیتی میزان خودروهای عمومی و وسایل نقلیه را افزایش داد؛ بدین سبب افراد باید در ورود به تهران خودروهای شخصی خود را درپارکینگ‌ها پارک کرده و از خودروهای نقلیه عمومی استفاده کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه جمعیت تهران روزها دو برابر شب‌ها است، افزود: اگر شهرداری و سازمان ترافیک بتوانند پارکینگ‌های بسیار بزرگی را درمعابر ورودی تهران آماده کنند، می‌توان از ورود خودروهای شهرستانی جلوگیری کرده و به میزان بسیاری حجم ترافیک در تهران را کاهش داد؛ بنابراین چنین راهکاری تنها مسیر برون رفت از مشکلات تهران خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید برایجاد امنیت لازم در پارکینگ‌ها برای استفاده عموم مردم، تصریح کرد: باید وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی در این شرایط افزایش پیدا کند، بنابراین این مسئله تنها راه رهایی از مشکل ترافیک تهران خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

12 دیدگاه ها برای "راهکار عجیب نماینده مجلس برای حل مشکل ترافیک تهران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هادی
مهمان

یکی نیست به این نماینده بگه
مترو و منو ریل و اتوبوس برقی و ماشینهای برقی و هیبریدی در نهایت بشه با دوچرخه و پیاده روی
یه همچین چیزایی تو کل دنیا خیلی وقته داره انجام میشه
ببخشید مزاحم خابشون تو مجلس شدیم
من بعنوان یک ایرانی عذر می خواهم بخواب عزیزم بخواب

Mmmmm
مهمان
پیشنهاد این نماینده مجلس بسیار عالیه.دوست عزیزی که میگی برای شهرستانهای دیگه هم اینکارو بکنن اخه برادر من کدوم تهرانی ای میره تو شهر های دیگه مسافر کشی کنه که به در آمد مردم یه شهر دیگه لطمه بزنه.شبا هم بره توی پارک های شمالغرب مثل سیمین بولیوار بخوابه و برای زن های اون محل ناامنی درست کنه و در مواردی به اونا تجاوز کنه.تهران شهر بسیار عالی ای بود تا زمانی که هر کسی از روستاش یا شهرش اومد و باعث کمبود کار و الودگی هوا و‌….. شد‌.خلاصه این پیشنهاد نه تنها از نظر ترافیک بلکه از نظر آلودگی… بیشتر
محمدحسین
مهمان

چرا همه فکر می کنند که این توهین هست؛اگه این طرح درست و با فرهنگ سازی برای همه ی شهر ها اجرا بشه طرح عالی هست و دیگه اون بنده خدایی که ساکن شمال،مشهد و یا هر شهر توریستی دیگه ای هست معضل ترافیک و دود خوری نداره؛شاید آزمایش این طرح با تهران شروع بشه اما اگر شروع بشه و موفقیت آمیز باشه قطعا برای شهر های دیگه هم اعمال خواهد شد…..

محسن
مهمان

آخه این چه راهکاریه اونایی که از شهرستان میان معمولا برا یه کاری میان اکثرا هم کلی وسایل دارن با خودشون و ماشین تک سرنشین نیست بعد اونا باید ماشیناشونو بزارن با تاکسی برن این تهرانیا که تو خیابون ولن هر کس یه ماشین برداشته میگرده اشکال نداره
مگه ماشین های شهرستان چقدر هستن آخه
***

حجن
مهمان

واقعا متاسفم***، شما به جای اینکه تمام امکانات را در تهران تجمیع کنی بیا بین استانها تقسیم کن اگه کسی اومد تهران گردنشو بزن ، اخه تهران غیر از ترافیک و اعصاب‌خوردی چی داره ؟؟؟؟ در ضمن خیلی از ماشینهای همون شهرستانیها پلاک تهران هستن چجوری میخوای اینارو تشخیص بدی ؟؟؟ حتما میخوای قبل ورد از تک تم اونا ازمون بگیری !!!!!

پژمان
مهمان

*** وقتی یک شهر که سی سال قبل شاید پنج میلیون جمعیت داشت و الان با همون زیرساخت قدیم بالای ده میلیون جمعیت داره خب طبیعتا این مشکلات بوجود میاد. ***تأسف برا کسانی که به شما رأی دادن.

علیرضا
مهمان

سلام
در اغلب شهرهای بزرگ دنیا هم این راهکار اجرا میشه و ایشون این ایده رو از خودش در نیاورده. اما اونجاها زمان دارن و هر خودروی غیر بومی اونجا، مدت مشخصی مثلا یک هفته یا ده روز میتونه توی اون شهر مقصد بمونه و بعدش اونجا رو ترک کنه. مشکل ما هم این شهرستانیهایی هستن که کنگر خوردن لنگر انداختن.

محمد
مهمان

اگه تو شهرستانها هم کار ایجاد بشه و درامد وجود داشته باشه کسی مگه کاری داره بیاد تهران بعدش هم تهران مگه حریم خصوصیه که نذارن ماشین شهرستان وارد بشه مگه خود مسئولین تهرانی چند درصدشون متولد تهرانن بابا اینا یک عده بیسوادن که با سوء مدیریت خودشون در همه شهرها زندگی رو برای مردم سخت کردن

مهدی
مهمان

کار خیلی خوبیه ولی اگه لطف کنن این شرایطو برای غرب مازندران هم بذارن خیلی خوبه آخه ما چه گناهی کردیم که تا دو روز تعطیل میشه اینهمه ماشین پلاک غیر مازندرانی میاد تو خیابونها و ما مجبوریم مسیر بیست دقیقه ای رو سه ساعت بریم

کاربر مهمان
مهمان

چطور شما ۷ روز هفته میایین تهران رو شلوغ میکنید حالا ۲ روز شهرتون شلوغ میشه ناراحت میشید ؟ :))

Arsalan
مهمان

داداش این ترافیکی رو که شما ازش شکایت میکنی ۹۰ درصد شمالی هادارن ازش پول در میارن و فوق العاده بی رحمانه تمام قیمت محصولاتشونو ۱۰ برابر میکنند

اکرم
مهمان

با عرض پوزش از دوستان عزیز در جواب پیشنهاد ***و غیر کارشناسی این نماینده باید گفت:بهتره این شرایط رو برای شهرای دیگه هم بزارن،چون دو روز که تعطیل میشه ماشینای پلاک تهران تمام خیابونای ایران رو قرق میکنن و اسایش رو از ما میگیرن.ورودی هر شهری بزنن: ورود خودروهای پلاک تهران به شهرستان ممنوع حتی شما نماینده عزیز
نه اینکه چون خودشون ساکن پایتخت هستن فقط به خودشون فکر کنن
این پیشنهاد توهین اشکار به ملته