راه‌اندازی شرکت تولید کننده خودروهای هیبریدی در زنجان

چهارشنبه 12 آذر 99 ساعت 11:43
راه‌اندازی شرکت تولید کننده خودروهای هیبریدی در زنجان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی شرکت تولیدکننده خودروهای هیبریدی در استان خبر داد.

مصطفی طاهری با اشاره به راه‌اندازی شرکت تولیدکننده خودروهای هیبریدی در استان، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی شرکت تولیدکننده خودروهای هیبریدی در استان از وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به وضعیتی که این وزارتخانه برای سرمایه‌گذار بخش خودرو دارد، اخذ شده است.

وی ایجاد تعامل مناسب و کار گروهی نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان و استاندار و سازمان صمت را علت استقرار این واحد در استان دانست و افزود: در فاز اول در این شرکت، اتوبوس هیبریدی و در مراحل بعدی، ماشین‌های هیبریدی سواری و بنزینی تولید خواهد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه این سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی شرکت خود با یک شرکت خارجی همکاری دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذار به دنبال این است که طی دو سال، واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کند که در فاز اول اشتغال ۷۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: مکان احداث این کارخانه در مسیر ۳۰ کیلومتری زنجان - تبریز و در شهرک صنعتی شهید مجید شهریاری تعیین شده است؛ چون که اعتقاد بر این است غرب زنجان نسبت به شرق آن کاملا محروم مانده است.

طاهری تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی استان زنجان در قسمت شرقی یعنی در مسیر تهران قرار گرفته و متاسفانه صنایع بزرگ آن‌چنانی در قسمت غربی وجود ندارد؛ لذا حضور این خودروساز در قسمت غربی زنجان سبب توسعه این بخش می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: علاوه ‌بر توسعه متوازن، اشتغال و ایجاد ثروت و ارزش‌افزوده در استان از جمله مزایایی است که با راه‌اندازی این واحد تولیدی در زنجان ایجاد می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar