رتبه ایران در بین خودروسازان جهان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
رتبه ایران در بین خودروسازان جهان

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۱۸ درصدی از مرز ۱.۵ میلیون دستگاه عبور کرد و ایران شانزدهمین خودروساز جهان در این سال شد.
سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد تولید خودرو ایران در این سال به بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در این سال با رشد ۱۸.۱۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه رسیده است.

تولید خودرو سواری ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین۹۶ هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو تجاری تولید کرده است.

در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۱۶ را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده و بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا، جمهوری چک، اندونزی، بلژیک، سوئد، پرتغال، استرالیا و اتریش قرار گرفته است.

ایران در سال پیش از آن با تولید ۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دستگاه خودرو در رتبه ۱۸ جهان از این نظر قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۱۷ با کنار زدن اندونزی و جمهوری چک به رتبه ۱۶ ارتقا پیدا کرده است.

رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۲ و از نظر تولید خودروهای تجاری ۱۹ اعلام شده است.

چین با تولید ۲۹ میلیون و ۱۵ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است و آمریکا با ۱۱ میلیون و ۱۸۹ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ میلیون و ۶۹۲ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ایران از نظر میزان رشد تولید در رتبه نهم قرار گرفته است. فنلاند با رشد ۹۰ درصدی تولید خودرو خود در سال ۲۰۱۷ رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده است.

کل خودرو تولید شده در جهان طی سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹۷ میلیون و ۳۰۲ هزار دستگاه اعلام شده است که سهم ایران از این رقم ۱.۵۵ درصد بوده است. تولید خودرو جهان در این سال با رشد ۲.۳۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

نظر شما چیست ؟!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

32 دیدگاه ها برای "رتبه ایران در بین خودروسازان جهان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

بیخیال اینا همش دروغه گیرم نفر ۱۶ هم باشیم خودرو های اونا با خودرو های ما یکی گاری تحویل مردم میدن اقا ناموسا نخرین بزارین به فکر باشن چرا با یه تصادف کوچیک یکی دونفر باید بمیرن وقتی به پراید تکیه می کنی میره داخل چه فایده داره بیاین اون پولی که میگیرین رو حلال کنین چرا حروم خوری می کنین تیبا می خری نمی تونی سوار بشی پاهات می خواد بشکنه چه وضعشه

ح م
مهمان

سلام من میگم یکی بسازن ولی با کیفیت بالا بسازن مثلا پراید یا ۴۰۵ هم خودرو ان

محمدعلی
مهمان

شما مازراتی را با سایپا مقایسه میکنی؟

Sobhan
مهمان

خخخخخخ واقعه دیگه درست گفتى اقا مازراتى رو دارن با سایپا مقایسه مى کنن

امیررضا
مهمان

ما سمند موتور ملی خریدیم آمپر آبش از زمان صفر کیلومتر بودن تا الان که ۱۰۰۰۰ هزار کیلومتر کار کرد داشته تکون هم نخورده

محمدرضا
مهمان

این الان خییلی خوبه آلمان ماشین میزنه مثل بنز وبی ام دبلیو سوم هم میشه ایرانم میزنه

امیررضا
مهمان

وقتی کمربند خودرو داخلی رو مهندسان عزیز ایران خودرو نیتونن درست نصب کنن بازم باید خودرو داخلی خرید

اردلان عباسی
مهمان

آمار تولید مهم نیست کیفیت مهم است

Sobhan
مهمان

کاملا با تو موافقم مثلا اون ساینا رو دیدى دگه کیفیتش ٠هست من خودم اسپورتیج و برلیانس h320اتومماتیک دارم

Mol
مهمان

کاملا متوجه شدیم اسپورتیج و برلیانس داری بالا پول دار

علیرضا
مهمان

جمع کنید بابا این مسخره بازیارو زشته بخدا
حتی فکر کردن بهش که ما جزه ۴۰ کشور تولید خودرو باشیم بازم زشته
در حدی نیستیم که مقایسه شیم با اروپاییا ابرومون بردن بخدا ماشین نخواستیم بزنید پراید و دارن با ماشینای ایتالیایی مقایسه میکنن

اشکان
مهمان

بله یک و نیم میلیون اشغال تحویل مردم میده بزرگترین خیانت در حق مردم میکنه

Behnam
مهمان

این همه دزدی بس نیست؟؟؟
دیگه چقدر میخواین بخورین بابا بسه دیگه یکمم به فکر مردم باشین اجازه بدین مردم ماشینا با کیفیت و امن سوار بشن انقدر گرون نکنین خدارو خوش نمیاد

بی نام
مهمان

ول هکن آقا یا دنیا داره مسخره بازی در میاره یا که ما داریم خواب میبینیم ۱۶جهان !!!!برو بابا کاسه کوزه تو جمع کن یه مشت بی سواد اومدن تیبا و ساینا رو ساختن نه ریخت نه قیافه بی کیفیت بی ارزش یعنی چی وقتی بلد نیستین خوب بابا نسازین جون مردم رو نگیرین و الله شما مسئولین دلتون به این مردم نمیسوزه ؟؟؟؟؟