روش عرضه جدید خودرو مشخص شد

جمعه 7 مهر 02 ساعت 09:27
روش عرضه جدید خودرو مشخص شد

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت : عرضه جدید خودرو از ۸ مهرماه شروع می‌شود.

روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

 در چند ماه گذشته، دو مرحله از فروش خودروها در سامانه یکپارچه خودرو برگزار شد و خریداران زیادی نیز از این طریق نسبت به خریداری خودروی مورد نظر خود اقدام کردند.خودروسازی‌های مختلف نیز در آن زمان محصولات خود را به فروش گذاشتند

این روش که یکی از ابداعات فاطمی‌امین و تیمش در وزارت صمت به شمار می‌رود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.در دو مرحله از فروش‌ یکپارچه‌ موجب حذف دلالان از این بازار شده و بخش زیادی از تقاضای کاذب نیز از بین رفته است. برای همین است که اکنون شاهد بازاری متعادل و قابل پیش‌بینی هستیم. هدف از برگزاری طرح یکپارچه نیز عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی عنوان شده بود.

این سامانه با مشکلات فنی گاه و بی گاه، به عنوان تنها بستر مجازعرضه خودرو شناخته می‌شد و شورای رقابت به طور خاص، عرضه خودرو از هر کانالی به غیر از سیستم یکپارچه را تخلف می‌دانست. اما حالا شرایط عوض شده و به گفته معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سامانه یکپارچه تخصیص حذف شده است.حالا منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفته است که دیگر فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود و برای خریداری خودرو یک روش جدید را معرفی می‌کنیم.

بنابراین، از این پس فروش مستقیم محصولات خودروسازی‌های مختلف تنها از کارخانه انجام خواهد شد. علاوه بر آن، عرضه این محصولات نیز از ۸ مهر ماه آغاز می‌شود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در نحوه فروش محصولات تغییراتی ایجاد شده و دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری سومین مرحله از سامانه یکپارچه فروش خودرو باشیم.

او دلایل این امر را متعادل شدن بازار خودرو عنوان کرد و گفت که با عرضه خودروها و همچنین آغاز واردات محصولات مختلف به کشور دیگر نیازی نیست تا از سامانه یکپارچه فروش خودرو استفاده کنیم.روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "روش عرضه جدید خودرو مشخص شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

سلام.به نظرم خوب است.واینطوری مردم زودتربه خودروی خودمی رسند.ولی تکلیف ماکه درمرحله اول سامانه ثبت نام کرده وچندماه ۱۰۰میلیون پول ما توحساب وزارت صنت خوابید وقراراست زمستان برای ماتخصیص داده شده وتاکنون هیچ پیامکی برای واریز نیامده.چه می شود.لطفا جواب دهید

راسخون
مهمان

مملکت هر روزش یک آشپز دارد

شاهین نوری
مهمان

متعادل؟ یه میلیارد متعادله برای ماشینی که ارزش ۲۰۰میلیونه؟؟؟؟؟با یه میلیارد میشه بهترین بنز بی ام و رو سوار شد