زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 09:43
زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید

معاون بازرسی سازمان حمایت با تاکید بر حمایت این سازمان از مصرف کنندگان به گروه‌های خودروساز تاکید کرد زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید.

شهرام میرآخرلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اجرای تعهدات خودروسازان در پیش فروش خودروها گفت: خودروسازان ملزم هستند به تعهدات خود در قبال متقاضیان پاسخ دهند. اگر زمان این تعهدات، سررسید شده باشد باید قیمتی که در پیش فروش عادی یاد شده برابر با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای خودروسازان به وجود آورده است، گفت: اگر به خاطر اعمال تحریم‌ها، خودروسازان نمی‌توانند خودروی خاصی را به متقاضیان تحویل دهند باید نسبت به جایگزینی خودروی پیش فروش شده با خودرویی دیگر هم تراز با سلیقه و رضایت متقاضی اقدام کنند و به طور کلی باید رضایت مصرف کننده جلب شود.

وی افزود: ممکن است خودروساز به خاطر تحریم و یا مشکلات تأمین قطعه، امکان تولید یک خودروی خاص را نداشته باشد اما نباید برای معرفی خودروی جایگزین، به متقاضی تحمیلی انجام گیرد.

این عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه اظهار داشت: قطعاً وزارت صمت تمهیداتی را برای حل مشکلات خودروسازان در جهت دور زدن تحریم‌ها و یا در قالب اعطای ارز و یا تسهیلات ریالی اتخاذ می‌کند تا تیراژ تولید خودرو به وضعیت قبلی خود بازگشته و چرخه تولید متوقف نشود.

میرآخورلو در ادامه تاکید کرد: هیچ کس وضعیت پیش آمده امروز بر اثر تحریم‌ها را پیش بینی نمی‌کرد، پس تا خودروسازان بتوانند برای مبارزه با تحریم‌ها و تأمین قطعات مورد نیاز روشی پیدا کنند کمی طول خواهد کشید، ولی چیزی که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که گروه‌های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص کنند و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب نمایند.

وی اظهار داشت: شاید به خاطر دور زدن تحریم‌ها نیاز به زمان بیشتری برای تحویل خودروهای معوق باشد اما در هر صورت چرخه تولید باید ادامه پیدا کند و متقاضیان به تمام حق و حقوق خود برسند.

این عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: بتازگی بازرسانی در گروه‌های خودروساز از طرف سازمان حمایت مستقر شده‌اند و مقرر شده که ۸۰ درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و ۲۰ درصد هم برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

میرآخورلو افزود: بر اساس ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، خودروساز باید در قراردادهای پیش فروش جدید به طوری رفتار کند که بتواند در موعد مقرر، خودروی مورد نظر را به متقاضی تحویل دهد و از این پس زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده باید کاملاً معلوم باشد.

وی گفت: متاسفانه در پیش فروش‌های پیشین، مشکلاتی در زمینه تولید بعضی خودروها و یا تأمین قطعات آنها باعث ایجاد التهاب در صنعت خودرو شد اما تلاش می‌کنیم از این پس، با هدف کسب رضایت کامل متقاضیان، دوره زمانی تحویل کاملاً مشخص باشد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar