سایت ایران ‌خودرو باز نمی‌شود و امکان خرید وجود ندارد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سایت ایران ‌خودرو باز نمی‌شود و امکان خرید وجود ندارد!

در حالی که قرار بود از صبح امروز پیش ‌فروش علی ‌الحساب ۱۵ محصول ایران‌ خودرو انجام شود، شماری از خریداران خودرو، ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی ایران‌خودرو، خواستار ذکر مشکلاتشان در این خصوص شدند.

روز پیش  گروه ایران خودرو اعلام کرد که به مناسب اعیاد قربان و غدیر‌خم، فروش ۱۵ محصول خود از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند، رانا، پژو پارس  را از فردا دوشنبه مورخ ۹۷.۵.۲۹ تا زمان تکمیل ظرفیت شروع می‌کند.

همچنین طبق اعلام ایران خودرو قیمت نهایی خودرو در زمان ارسال دعوتنامه تعیین خواهد شد.

بنابراین گزارش طبق اعلام  شمار زیادی از کاربران، از ساعات اولیه پیش ‌‌فروش سایت ایران ‌خودرو باز نمی‌شود و به هیچ عنوان امکان خرید وجود ندارد.

یکی از متقاضیان این طرح گفت: با سلام و خسته نباشید، متاسفانه از صبح امروز ورود به سایت ایران خودرو برای ثبت نام امکان پذیر نیست خواهشمند است در این مورد گزارشی تهیه فرمائید"

‌یکی از کاربران با انتقاد از باز نشدن سایت ایران‌ خودرو برای خرید، می‌گوید: ما که امکان باز کردن سایت را نداریم ولی طبق نرخ‌ های اعلامی پیش‌ فروش، در واقع ایران ‌خودرو مصنوعات خود را امروز با نرخ قطعی چند ماه پیش، به پیش ‌فروش گذاشته است. خریدار باید به اندازه قیمت یک خودرو کامل، بابت پیش ‌فروش پرداخت کند و چون فروش علی‌الحساب است، اصلا معلوم نیست در زمان تحویل یعنی ۶ ماه تا ۱.۵ سال آتی چه میزان بابت ودیعه دوم باید پرداخت شود بدین سبب قیمت‌ها مبهم است.

یکی دیگر از مشتریان در این‌ خصوص می‌گوید: نمی‌دانم چرا هر بار‌ خودروسازهای ما می‌خواهند فروش خودرو را انجام دهند، ‌اعیاد مذهبی را علت این فروش اعلام می‌کنند؟ وقتی وضعیت فروش خودرو تا این حد ناعادلانه است این اقدام موجب ایجاد ذهنیت منفی در مردم می‌شود.

به گفته وی، نکته دیگر سود ۱۲ درصدی پرداخت‌های ۶ ماهه هست که در این نوسانات نرخ ریال،‌ در واقع نوعی سودجویی محسوب می‌شود چراکه پیش از این نرخ سود پیش‌پرداخت‌ها بیش از ۱۷ درصد بود.

‌یکی دیگر از این کاربران که متقاضی خرید خودرو از ایران‌خودرو است اما موفق به خرید از سایت نشده است، می‌گوید: ‌در این بازار انحصاری، خودروسازان تلاش کرده‌اند بابت همه انتقادهایی که از آنها درمورد احتکار مطرح شده است، فشارها را بر خود کم‌کرده و تحت اسم «پیش‌فروش»، فروش خودرو انجام دهند این در حالی است که ‌‌اولین موعد تحویل دی ۹۷ و علی الحساب است یعنی با این حساب، تا دی ۹۷ خبری از تزریق این مصنوعات خودروسازان در بازار‌ نیست. این نوع فروش خودرو به بازار سوداگری سیگنال می‌دهد تا در کاهش عرضه و افزایش تقاضا، تا ۵ ماه آینده بتازند و نرخ‌ها را در این مدت افزایش دهند.

بنابراین گزارش متأسفانه دو خودروساز اصلی کشور در بازار انحصاری، همیشه به دنبال کسب سود بیشتر از جیب مردم بوده‌اند و در نبود رقیب، شرایطی برای فروش خودرو به مردم تحمیل می‌کنند که در هیچ کمپانی خودروساز دنیا، مصداق بیرونی ندارد و تنها دلیل این نوع برخورد با خریدار، حمایت‌های بی‌اندازه دولت‌ها و مسئولان، از آنها است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

19 دیدگاه ها برای "سایت ایران ‌خودرو باز نمی‌شود و امکان خرید وجود ندارد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
خدا
مهمان

بخدا اینا مردمو سرکار دارندخدا لعنت کنه زن وبچه ومادر و پدرهاشون که مارو سرکار میزارند نفرین کنید تا خدا جوابشونو بده خا خاک بر سرتون مگه چقدر مخواهید عمر کنیدبزارید مردم خوبی شمارو بگن نه هرچهفحش ونفرین هست به زن وبچه و مادر وپدرتون بدن خدا لعنتون کنه بمیرید انشالله

علی
مهمان

مردم رو احمق گیر آوردن..

جواد
مهمان

جناب آقای رئیسی رئیس جمهور عزیز ما لطفا خودت ورود کن به این مسئله به اصطلاح فروش الکی اقایان

جواد
مهمان

واقعا ایران خودرو باید عذر خواهی کند از مردم شریف ایران ای کاش وقتی از آزاد سازی قیمتها حرف میزنن از آزاد سازی واردات خودرو هم بگویند مسئولین عزیز ایران خودرو…

آـنا
مهمان

چرا با هر عملیاتی از سایت خطا میزنه اصلا نمیشه پروفایل رو باز کرد

AK
مهمان

با سلام ،
با توجه به اطلاعیه پیش فروش اینترنتی خودرو در تاریخ ۲۲م اردیبهشت ۹۹ بنده امروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر بمدت ۶ ساعت با دو اپراتور اینترنتی نتوانستم پیش خریدی انجام دهم .چون سایت ایرانخودور طبق معمول در این مدت مثل دفعات قبل در حال ورود به سیستم بوده و قطع و وصل میشد.
اگر قصد فروش ندارید لطفا به مردم و وقتشان ارزش قائل شده و به شخصیت مردم توهین نکنید.دروغگوهای بی وجدان

م
مهمان

واقعا کسی بوده که تونسته باشه ثبت نام کنه. من یه جوونم که با کلی امید ۴۰ تومن پس انداز دارم که هر روز داره ارزشش کمتر می شه. الانم که نتونستم وارد سایت بشم. دو ساعته نوشته در حال “ورود”. یعنی چی. شما که عرضه این کارارو ندارید همون روال ثبت نام قبل می زاشتین

علی
مهمان

مردم رو گول میزنن.اصلا فقط برای خودشون امکان هر کهری هست .ملت رو اسکول کردن

س
مهمان

من که با هزار بدختی وارد صفحه انتخاب رنگ شدم. بعد کلی انتظار به جای صفحه بانک انداختنم از سایت بیرون. گفتن مجدد وارد شوید. خدا ازشون نگذره

م.ذ
مهمان

حق همین ملت طماع همینه! سال ۹۵ کمپین نخریدن خودرو همه اینا رو زمینگیر کرده بود ولی یه عده طماع گول خوردندو این دو مافیا دوباره سرپا شد و قویتر از قبل. حالام باید سمند ۵۰۰ پومپندی رو ۱۰هزار دلار بخرند!! ۲سال نخرید چی میشه؟؟ از همین لگنهای موجود تو بازار بخرید یه کم بهش برسید استفاده کنید حتما باید لگن صفر سوار شید؟؟؟؟

علی
مهمان

واقعا سنگ به سر مردم‌ایران بباره کمه .چون این لشغالا از داخل همین مردم هستند. از کره ماه نیومدن

علی
مهمان

ما را سر کار گذاشتید؟مسئولان چرا اقدام نمیکنید ونظارت جدی ی ی ی ندارید؟حرف زدن خالی چه فایده داره؟