سرنوشت نا موفق رنو سیمبل، در بازار آزاد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سرنوشت نا موفق رنو سیمبل، در بازار آزاد

رنو سیمبل از آن گونه اتومبیل‌هایی است که هیچوقت در بازار کشور نتوانست سرنوشت خوبی را تجربه کند. نگین خودرو این سدان جمع و جور شهری را در زمان مناسبی به بازار ارائه کرد و در آن زمان هیچ رقیب جدی در طبقه قیمتی آن دیده نمی‌شد ولی متاسفانه این اتومبیل نتوانست به فروش مناسبی دست پیدا کند و به آرامی از فهرست فروش نگین خودرو هم حذف شد.

رنو سیمبل اگرچه اتومبیلی مناسب از نظر کیفیت و دوام بود، ولی شاید بتوان گفت عدم موفقیت آن در بازار به دلایلی مانند عدم استفاده از تجهیزات و آپشن‌های روز، عدم استفاده از پیشرانه پرحجم‌تر و در آخر قیمت کمابیش بالا نسبت به رقبای داخلی است. رنو سیمبل در حقیقت همان رنو تندر ۹۰ بهینه شده است و نه تنها در موتور بلکه در جعبه دنده هم بهینه سازی هایی روی آن انجام شده ولی نمی‌توان آن را اتومبیلی کاملاً تازه نسبت به رنو تندر ۹۰ بدانیم و باید گفت که با یک فیس‌لیفت عمیق از رنو تندر ۹۰ مواجه هستیم.

رنو سیمبل نخست قیمتی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان را تجربه کرد و در بازار دست دوم موفق نبود آنچنان خوب ظاهر شود. ولی در گذشت زمان قیمت آن به مرور افزایش پیدا کرد و هم اکنون قیمت مدل‌های ۲۰۱۷ رنو سیمبل در نسخه صفر کیلومتر نزدیک به ۱۰۵ میلیون تومان قیمت دارند. همینطور نسخه‌های ۲۰۱۷ کارکرده این اتومبیل را می‌توان با رنج قیمتی ۹۰ الی ۹۵ میلیون تومان خریداری کرد.
روی رنو سیمبل یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی نصب شده که می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. جعبه دنده نصب شده روی آن از نوع ۴ سرعته خودکار است و وزن این اتومبیل تنها اندکی از ۱ تن بیشتر است.

اگرچه چهره این اتومبیل با رنو تندر ۹۰ کاملاً متفاوت است، اولی باز با محصولات اقتصادی داچیا سر و کار داریم که چهره‌هایی محافظه‌کارانه و البته کاملاً اقتصادی دارند و بیشتر کم شدن هزینه تولید در آن‌ها اولویت بوده تا طراحی مدرن برای بازار هدف. البته باید گفت که نسل جدید این اتومبیل به بازارهای جهانی معرفی شده و شکلی بسیار بروزتر و مدرن‌تری دارد ولی متاسفانه در حال حاضر نسل تازه این خانواده رنو به کشور راه پیدا نکرده است.

رنو سیمبل این روزها حال و روز خوبی در بازار ندارد و با توجه به عدم عرضه نسخه‌های صفر کیلومتر این اتومبیل از طرف نمایندگی و عرضه نسل جدید سیمبل در بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد سرنوشت این اتومبیل در بازار به همین اتومبیل‌های کارکرده بازار ختم شود مگر اینکه نگین خودرو و یا شرکای دیگر رنو مانند پارس خودرو برای تولید این نسخه و یا حتی نسل جدید آن به توافق برسند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

12 دیدگاه ها برای "سرنوشت نا موفق رنو سیمبل، در بازار آزاد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
دانا
مهمان
هر خودرویی یک قیمت جهانی دارد.این قیمت برحسب ارزهای دلار یورو یا پوند در سراسر جهان مشخص است.در ایران مافیای فاسدی که در زمینه خودرو سالهای سال است ایجاد شده(وزارت صنعت و تجارت و وزرا و معاونتهای مربوطه،خودرو سازان و شرکت های تو درتو ، بر خی وارد کنندگان انحصاری و نهادهای مختلف و…)انحصاری ایجاد کرده اند که تعیین میکنند مثلا قبمت رنو سیمبل چقدر باشد یا فلان ماشین چینی چه قیمتی باشد تا سهم جیب همه ذینفعان تامین شود..انقدر دامنه حرص طمع بالاست که گاهی مثل رنو سیمبل یا نظایر ان محصولی را مثلا دو برابر قیپت میگذارند و… بیشتر
آرین
مهمان

مردم ایران فقط قشنگی و آپشن ماشین و میبینن این ماشین سگش می ارزید به تمام رقیبا کره ای و چینیش
طراحی اصولی و اصیل اروپایی کجا کره ای و چینی کجا
اصلا جاش نیس مقایسه بشه

ادیب
مهمان

درحال حاضر من پولم به چرخ های رنو سیمبل هم نمیرسه چه برسه به خود رنو سیمبل.
پس چه ۱۰۰ تومن چه ۱۰ تومن برا من گرونه.
متاسفانه خیلی های دیگه هم فقط ماشین ها رو فقط توو عکس باید ببینن .. ☹

رسته کار
مهمان

واقعا حیف نیست که آدم پول بابت این ماشین بده بقول دوستمون آدم می‌ره کیا سراتو میخره چرا بیاد این لگن رو بخره که آخرشم بگن ال نود مدرن خریده

artin
مهمان

این ماشین فیس لیفت ال نود با همون موتور وبدنه همین

رضا
مهمان

سالانه به جا این ک کیفیت ماشین رو ببرن بالا چهار تا اپشن بزارن ک تو چشم باشه.میان اون دوتا اپشنشم بر میدارن ایر بگم میگن چرا چهار تا پس چند تا دوتا می کننو قبمتم چون زحمت برداشتن اون دوتا اپشنو کردن مببرن بالا کی به کیه بزن بره ملت میخرن. :/
ادم از این میسوزه مردمو خر فرض می کنن

مجید
مهمان

اگه شیشه عقبش برقی نیس خو میرم همون تیبا هاچ بک میگیرم|:

علی
مهمان

مفتش گرونه

mahad
مهمان

مردم پولشونو از جوب پیدا نکردن که همین طوری ۱۰۵میلیون پول زبون بسته رو به جای ماشینی مثل کیا سراتو آپشنال مفت بدن به این که همون ال۹۰ با قیافه تازس و حتی شیشه های عقبش هم برقی نیست.

رامین
مهمان

قیمت گذاری تو ایران اینجوریه که میگن چه ماشین خوشگلیه برند معتبری هم داره این ۱۰۰ت میارزه! کاری ندارن قیمتش چنده توی دنیا