سه روش فروش خودرو مصوب شد

بروزرسانی در: سه شنبه 23 اردیبهشت 99 ساعت 00:22
سه روش فروش خودرو مصوب شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، گفت: از این پس فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید، سه روش فروش خودرو خواهد بود و بر این اساس ۶۰ درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد.

مهدی صادقی نیارکی امروز در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود لذا ۶۰ درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص خواهد یافت و مابقی در قالب فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش به متقاضیان واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در فروش فوق‌العاده حداکثر ۳ ماه خودرو به متقاضی تحویل خواهد شد و بر این اساس سایت فروش خودرو یک هفته باز است و تمامی متقاضیان قادر به ثبت‌نام و واریز وجه خواهند بود.البته متقاضیانی که در سه سال اخیر در فرآیند فروش شرکت‌ها  حضور نداشته‌اند اجازه ثبت‌نام خواهند داشت.

برای فروش خودروهای پر متقاضی قرعه‌کشی انجام خواهد شد

وی افزود: این روش طی سال ادامه خواهد داشت و متناوباً فروش فوق‌العاده خواهیم داشت اما پس از تمام مراحل ثبت‌نام اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان متناسب به سهمیه اختصاص گرفته برای فروش باشد، بدون سود مشارکت و سه ماهه خودرو تحویل داده خواهد شد اما اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان بیش از خودروها باشد فرآیند قرعه‌کشی با حضور مراجع نظارتی در گروه‌های خودروساز انجام می‌شود.

نیارکی افزود: لذا متقاضیانی که ثبت‌نام کرده و واریز وجه انجام داده‌اند اما نام آنها در قرعه‌کشی نبوده است می‌توانند وجه خود را دریافت کرده و یا وجه واریزی را برای فروش‌های بعدی استفاده کنند.

قیمت‌ها در بازار خودرو شکسته خواهد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در فرآیند پیش‌فروش مجدد سایت باز می‌شود ضمن اینکه سود مشارکت هم صفر خواهد بود و صرفاً برای مصرف‌کننده خودرو در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید در فضای هیجانی وارد بازار خودرو شوند،‌گفت: قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

نیارکی افزود: روش مشارکت در تولید خودرو متعاقباً اعلام خواهد شد.

ثبت نام ایران خودرو

ثبت نام سایپا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar