همکاری سایپا و شورای رقابت در گرانفروشی

چهارشنبه 22 شهریور 02 ساعت 17:13
همکاری سایپا و شورای رقابت در گرانفروشی

قیمت ۵ محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران‌فروشی را به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود قیمت پنج محصول شرکت سایپا را اعلام کرد. خودروهایی که پیش از اعلام قیمت در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند.

متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه پس از حدود پنج ماه بلاتکلیفی و سردرگمی، اکنون با قیمت‌هایی جدید از خودروهای شرکت سایپا روبه‌رو شدند؛ قیمت هایی که به نفع خودروساز بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان اعلام شد.

بر این اساس، قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه شاهین اتومات حدود ۵۴۵ میلیون تومان، ساینا DAS 273 میلیون تومان، ساینا GX 283 میلیون تومان، اطلس G 344 میلیون تومان و کوییک GXR 321 میلیون اعلام شد.

این قیمت ها روز گذشته در حالی اعلام شد که قیمت فروش محصولات سواری تولید داخلی گروه سایپا مانند ساینا S، ساینا S دوگانه سوز و ساینا S اتوماتیک در فرودین ماه امسال از ۲۰۸ تا ۲۷۹ میلیون تومان بود.

همچنین خودروهایی مانند کوییک با گیربکس معمولی، کوییک S، کوییک R و کوییک اتوماتیک پلاس نیز بین ۱۶۶ تا ۲۷۵ میلیون تومان و شاهین ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده بود. ضمن اینکه قیمت این خودروها، به‌طور متوسط نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت.

شرکت سایپا درباره ساینا و کوییک، بدون تغییر اساسی در موتور، بدنه یا سیستم‌های این دو خودروی پرفروش خود، فقط به بهانه اضافه کردن برخی آپشن‌ها اقدام به تغییر نام این محصولات کرده و سپس از شورای رقابت مجوز افزایش چند ده میلیون تومانی آنها را گرفته است. در حالی که آپشن‌های نصب شده هزینه به مراتب کمتری نسبت به رقم اضافه شده به قیمت این خودروها را دارد.

در واقع سایپا با این ترفند، نسبت به قیمت‌های ابتدای امسال مجوز گرانی چند ده میلیون تومانی را از شورای رقابت گرفته و شورای رقابت هم به جای حمایت از مردم، همراه این ترفندهای قدیمی شده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "همکاری سایپا و شورای رقابت در گرانفروشی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرهاد
مهمان

فقط انصراف .

hos
مهمان

شورای رقابت ***بااین قیمت گذاری قیمت دنا پلاس داده برای اطلس,این فاجهه است,مردم بدبخت روی۲۵تا۲۸۰حساب کرده بقیه ***

نه به خرید
مهمان

نه به خرید
انصراف انصراف

رضا
مهمان

دیروز به محض اینکه قیمتو دیدم پشت بندش انصراف دادم.اونی که با این قیمتا از دزدان حمایت میکنه واقعا …../ هه حمایت از تولید ملی یا دزدان ملی؟تا کی باید چوب بی عرضگی وبی سوادی یه عده رو ملت بخورن،یعنی واقعا کسی نیست این گندکاریو جمع کنه***

سامیه
مهمان

والا نمی‌دونم چه خبر حالا اگه دلار گرون میشد این قیمت‌ها رو مینداختن گردن دلار آخه شما چی از خون این مردم می خوابید ما اطلس نوشتیم اصلا شوکه شدیم قیمتشو دیدیم چهارصد میلیون؟! ما رو ۲۵۰ حساب باز کردیم واقعا در توانمون نیست

رضا
مهمان

مثل من،که انصراف دادم ۴۰۰تومن مگه مغز ***خوردم،گفتن خودرو اقتصادیه نهایت ۲۷۰تا۲۸۰تومنه وبا این قیمت برنامه ریزی کردیم حالاهم انصراف دادم راحت،اونی که شرف داره از دزد حمایت نمیکنه و انصراف میده.

شهروند
مهمان

شورای رقابت نیست شورای رفاقت خودروسازان است

یونی
مهمان

*** کنه هم سایپا رو هم شورای رقابت رو به زمین گرم بزنه ، من برج دوازده کوییک جی ایکس آر ثبت‌نام کردم اون موقع نمایندگی گفت نهایتا قیمتش میشه ۲۱۰، الان شورای رقابت قیمت ۳۲۰گذاشته آخه رو چه منطقی این قیمت و گذاشته ، ایران‌خودروپژو ۲۰۷۰ و یا پرشیا رو‌ از کوییک آشغال ارزونتر میده ، تازه این قیمت درب کارخونه مالیات و کوفت و زهرمار مونده منی که پولش و ندارم چیکار کنم آقای به اصطلاح حامی مردم و تورم