ثبت ۲۶۴ شکایت در پرونده ثبت سفارش خودرو

چهارشنبه 12 مرداد 01 ساعت 14:12
ثبت ۲۶۴ شکایت در پرونده ثبت سفارش خودرو

ستایشی در خصوص پرونده ثبت سفارش خودرو گفت: امید است تا ۱۰ روز آینده به دادگاه عمومی تهران ارسال شود. ۲۶۴ فقره شکایت ثبت و ۶۸۰۰ دستگاه خودرو به کشور وارد شده است. این پرونده در دادگاه مطرح و کیفرخواست آن صادر شده است.

وی افزود: دادگاه نسبت به رسیدگی اقدام کرده و دادگاه انقلاب مبادرت به رسیدگی کرده که در فرایند دادرسی ایراداتی مطرح شده است و تا ۱۰ روز آینده این ایرادات رفع اقدام به رسیدگی خواهد شد.

 

مسعود ستایشی با اشاره به سیل عظیم در کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها ۷۸ فوتی، ۱۶ مفقودی، ۳۶ مصدوم حاصل سیل بوده است. اقدامات پیشگیرانه و رفع لایروبی بیش از پیش مورد انتظار است.

به گفته وی عظم جدی وجود دارد تا کمبودها جبران شود.

ستایشی مطرح کرد: پرونده‌ای در رابطه با سیل مطرح شده تا قصور، تقصیر یا ترک فعل‌های احتمالی بررسی شود.

وی افزود: شعبه‌ای در مرکز استان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، اگر ترک فعل احراز شود، بی درنگ اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: حضور دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی، گروه‌های جهادی، امدادی، خدمت رسان و نمایندگان عالی دولت در کاهش خطر و حفظ جان مردم موثر بود و عزم جدی به جبران کمبود‌ها و خلأ‌های احتمالی با همت مسئولان وجود دارد.

آخرین وضعیت پرونده حمید نوری و اسدالله اسدی

وی با اشاره به وضعیت حمید نوری و اسدالله اسدی گفت: آنچه که تاکید داشتیم و داریم استرداد این عزیزان و برگشتشان به وطن و تنبه کشورهایی که آنها را نگه داشته‌اند، است. همچنان بر بازگشت این هموطنان به کشور تاکید داریم و دست از تلاش بر نمی‌داریم.

ستایشی ادامه داد: مواضعی که نسبت به آقای نوری داشتیم را نسبت به آقای اسدی هم داریم، چرا که ایشان از مأمورین دیپلمات ما هستند.

وی گفت: آقای اسدی از نظر مقررات واجد مصونیت بود اما در آلمان با ۱۰۱ روز شرایط بد در زندان به سر می‌برد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس حکم غیر قانونی که دادگاه آلمان می‌دهد، این فرد به بلژیک منتقل می‌شود و دادگاه بلژیکی، اسدی را غیر قانونی در یک دادگاهی که سراسر خدشه و عدم رعایت موازین حقوقی بوده به ۲۰ سال حبس محکوم می‌کند؛ این محکومیت بارها مورد اعتراض قرار گرفته است.

استرداد خاوری کذب است

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: بازداشت یا استرداد خاوری تکذیب می شود؛ مکاتبات با اینترپل برای استرداد خاوری انجام شده و به دلیل اینکه ایشان تبعه کشور کاناداست، دولت کانادا همکاری لازم برای استرداد ایشان را ندارد.

وی افزود: آقای خاوری از کشور در پی تشکیل پرونده فرار کرده است و درخواست رسمی ایران از دولت کانادا استرداد ایشان است. باید مواردی که در مورد ایشان مطرح می شود در دادگاه صالح در ایران رسیدگی شود.

ستایشی گفت: متاسفانه علی‌رغم ادعا های حقوق بشری، کشور کانادا نسبت به قانون مداری در استرداد آقای خاوری استنکاف می‌کند، در حالیکه استرداد مجرمین از طریق اینترپل، قاعده بین المللی و لازم الاجراست.

وی تاکید کرد: دولت کانادا پناهگاه مجرمان شده و این باعث نگرانی جوامع بین المللی شده است.

کاهش ۴ درصدی پرونده‌های معوق قضائی

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: با احتساب اجرای احکام، نسبت به پرونده‌های معوق سال گذشته، شاهد کاهش ۴ درصدی پرونده‌ها بودیم. همچنین پرونده‌های اجرای احکام هم کاهش ۲ و نیم درصدی داشته است.

آخرین جزییات پرونده میرسلیم/ تبعیضی در رسیدگی نداریم

ستایشی درباره پرونده میرسلیم گفت: آقای میرسلیم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده و تاریخ شروع اجرای مجازاتش مشخص است.

وی افزود: براساس مقررات محکومیت ایشان اجرا شده و ما تکلیف به اجرای قانون  داریم و  قطعا تبعیضی در رسیدگی نداریم. در این ایام از مرخصی استفاده کرده و غیبت هم  داشته است‌ و  ایشان به مرخصی آمده و مطابق مقررات بوده و در مورد غیبت هم براساس مقررات اتخاذ تصمیم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: ایشان در زندان است و تحمل کیفر می کند و در اثنایی که مرخصی بوده و ناراحتی داشته و ابراز بیماری کرده به واحد درمانی معرفی شده  و پزشکی قانونی برای ادامه حبس شرایط او را فراهم دانسته است.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar