صدور بارنامه برای وانت‌بارها الزامی شد

دوشنبه 23 دی 98 ساعت 13:11
صدور بارنامه برای وانت‌بارها الزامی شد

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد: فعالیت وانت بارهای بدون بارنامه‌ از ابتدای بهمن ماه ممنوع می‌شود و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل می‌کند.

«فریبرز کرمی» دوشنبه با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ناوگان بین شهری باید براساس بارنامه انجام شود، گفت: اخیراً صدور بارنامه برای وانت‌بارها الزامی شده و این ناوگان باید براساس شاخص‌هایی فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: رانندگان و وانت‌بارهای پلاک سفید و نارنجی که در بین شهر فعالیت می‌کنند باید  دارای کارت هوشمند باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ناوگان مدل ۷۸ به بالا و رانندگان ۲۳ سال به بالا مشمول این طرح شده و باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

کرمی با ذکر اینکه تمامی مراکز صدور کارت هوشمند استان فعال شده است، افزود: ناوگان و رانندگان وانت بار می‌توانند بصورت اینترنتی در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری با عنوان ثبت نام وانت بار در آدرس WWW.SMARTCART.RMTO.irمراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: تاکنون ۷۶۰ کارت هوشمند برای راننده و پنج هزار و ۳۰۰ کارت هوشمند برای وانت‌بارها صادر شده و هدف از این طرح ساماندهی این بخش از حمل و نقل بین شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه وانت‌بارها از ابتدای بهمن ماه به بعد باید با داشتن بارنامه فعالیت کنند، عنوان کرد: از ابتدای بهمن تمامی ناوگان براساس پیمایش سوخت دریافت می‌کنند که البته یکی از پیش‌نیازها داشتن کارت هوشمند است و سوخت آن‌ها براساس نوع فعالیت و میزان رفت و آمد که در بارنامه مشخص شده تخصیص می‌یابد.

فعالیت ۶۵ شرکت مسافربری در استان کرمانشاه

کرمی در ادامه سخنان خود به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان هم اشاره کرد و گفت: ۶۵ شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری و ۲۰ پایانه مسافری عمومی و خصوصی در استان فعال است.

وی همچنین به فعالیت نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۵۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان را هشت سال، ناوگان مینی‌بوس را ۲۸.۵ سال و ناوگان سواری کرایه را هم ۱۰.۵ سال اعلام کرد.

کرمی تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه در یکسال گذشته (آذر ۹۷ تا آذر۹۸) را هم بیش از سه میلیون و ۸۹۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان راه طی شده توسط ناوگان مسافری استان در این مدت نیز بیش از ۷۴ میلیون کیلومتر بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، بیشترین جابجایی مسافران توسط مینی‌بوس انجام شده است.​

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar