صدور مجوز پیش فروش راین V5 از سوی وزارت صنعت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
صدور مجوز پیش فروش راین V5 از سوی وزارت صنعت

دیروز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان فهرستی را منتشر کرد که در آن، لیست خودروهایی که مجوز پیش فروش دریافت کرده بودند دیده می‌شد. یکی از خودروهای جالب توجه در این لیست، بدون شک راین V5 است.

راین V5 یک سدان سایز متوسط و محصول مشترک ایران و چین است که شرکت خودروسازی راین آن را تولید می‌کند. این کمپانی در آخرین لیست منتشر شده از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مجوز پیش فروش ۱۳۵۰ دستگاه راین V5 را توانسته اخذ نماید.

هم اکنون با مراجعه به وب سایت خودروسازی راین، امکان خرید راین V5 در دو مدل دنده‌ای و اتومات به صورت نقد و اقساط وجود دارد. همچنین گفته می‌شود شرکت تعدادی از این خودروها را به نمایندگی‌های خود تحویل داده تا نمایندگی‌ها هم بتوانند این سدان ارزان را به صورت مستقیم وارد بازار کنند. البته برخی کسانی که این مدل‌های تحویل داده شده به نمایندگی‌ها را از نزدیک دیده‌اند، ادعا می‌کنند این خودروها تولید جدید نیستند و ظاهراً چند ماه پیش از خطوط تولید شرکت خارج شده‌اند.

راین V5 از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۹۷ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن بر متر گشتاور بهره می‌برد. این خودرو به یک گیربکس ۴ دنده اتومات و تجهیزات و امکانات بسیار دیگری هم مجهز می‌باشد.

راین V5 که از سال پیش در بازار ایران حضور دارد، هرگز نتوانست خود را به عنوان مدلی موفق در بازار مطرح کند. شرکت خودروسازی راین این خودرو را با عنوان ارزان‌ترین سدان خودروساز خصوصی ایران تبلیغ می‌کرد و گفته می‌شد مدل اتومات این خودرو ارزان‌ترین خودروی اتومات بازار کشور خواهد بود. ولی با گذر زمان، راین V5 به هیچ وجه فروش خوبی نتوانست داشته باشد و به طور کلی، نظر مردم را موفق نشد به سوی خود جلب کند.

جالب است بدانید که V5 محصول شرکت خودروسازی چینی FAW که در ایران تحت برند راین مونتاژ و فروخته می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید در شرایط فعلی بازار و با توجه به عملکرد ضعیف راین V5 در جلب مشتری، آیا شرکت خودروسازی راین موفق به فروش ۱۳۵۰ دستگاه از این خودرو خواهد شد یا نه!

با توجه به قیمت بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی مدل‌های دنده‌ای و اتومات این خودرو، آیا حاضرید این محصول مشترک ایران و چین را خریداری نمایید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "صدور مجوز پیش فروش راین V5 از سوی وزارت صنعت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

اشغال