صنعت خودرو نیازمند پلتفرم‌های جدید است

پنج شنبه 28 شهریور 98 ساعت 16:32
صنعت خودرو نیازمند پلتفرم‌های جدید است

صنعت خودرو ایران بیش از یک سال و نیم است که با دور جدید تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. در این دوره صنعت گران کشور به ویژه در حوزه خودرو همواره سعی کردند این صنعت را با چنگ و دندان حفظ کنند که این امر، شایسته تقدیر است.

هنوز بار زیادی روی زمین مانده که باید به کمک همت تلاشگران عرصه صنعت برداشته شود و برای نیل به این مهم بیش از هر زمان دیگری نیاز به بهینه سازی و نوگرایی در صنایع گوناگون به ویژه صنعت خودرو احساس می‌شود. این صنعت سال‌هاست با استفاده از پلتفرم‌های نسبتاً قدیمی رو پا مانده است و اکنون وقت آن رسیده یک دوره گذار تاریخی از پلتفرم‌های قدیمی را آغاز کند.

البته بهره بردن از پلتفرم‌های جدید در دوران تحریم که خودروسازان در تأمین قطعات محصولات فنی هم با کمبودها مواجه هستند کاری سختی به نظر می‌رسد ولی، نباید فراموش کرد  که با همت و تلاش موج‌های بلند تحریم کم کم در حال بی اثر شدن است که در نتیجه این تلاش‌ها، امروز خودروهایی با پلتفرم جدید در حال طرح ریزی برای تولید در ایران خودرو هستند که وابستگی به طرف خارجی ندارند. در سال‌های اخیر و دوران برجام خودروسازان اقداماتی را در حوزه انتقال دانش فنی به داخل شروع کرده بودند که حالا وقت آن رسیده تا از آن تجارب بهره ببرند.

در یک سال پیش وزارت صنعت،معدن و تجارت توانست زمینه و بستر حضور و همکاری شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه خودرو فراهم کند و این شرکت‌ها در خیلی از پروژه‌های طراحی و داخلی سازی قطعات فعال شده‌اند. این امر باعث شده پیوندی محکم بین تولید کنندگان، مراکز علمی و دانشگاهی ارگان‌های گوناگون با صنعت خودرو ایجاد شود که در نهایت باعث تسریع داخلی سازی در بخش تولید و البته پیش برد پروژه‌های در حال اجرا به ویژه در بخش پلتفرم‌های جدید شده است.

خوشبختانه همت بلند و نگاه ملی به همکاری‌های گسترده در صنعت خودرو امروز موجب شده اخبار مثبتی از گوشه و کنار به گوش برسد که حاکی از تولید پلتفرم‌های جدید به ویژه در ایران خودرو دارد. به واقع امروز در دوران تحریم شنیدن اخباری از این دست موجب دلگرمی و جریان دوباره خون در رگ‌های صنعت کشور است.

همت بلند دار که نزد خدا و خلق

باشد به قدر همت تو اعتبار تو

نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو

خبرآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar