ضرورت آزادسازی واردات خودرو

یکشنبه 8 اردیبهشت 98 ساعت 10:26
ضرورت آزادسازی واردات خودرو

رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: مشکل خودروسازان از سالیان پیش وجود داشته و وضعیت خاص ایران به این مشکلات دامن زده است. خودروسازان نتوانستند به تعهدات قبلی خود که پیش فروش نزدیک به یک میلیون دستگاه بود عمل کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر بود؛ با فروش خودرو ۵ درصد زیرقیمت بازار، خودروسازان نفس تازه‌ای گرفته و تولیدات و حجم عرضه را افزایش دهند تا با این روش قیمت چهارچرخ‌ها کنترل شود.

بالا بودن حجم تقاضا در بازار خودرو، روند قیمت‌ها را صعودی کرد

وی با ذکر اینکه بالا بودن حجم تقاضا در بازار خودرو، روند قیمت‌ها را صعودی کرد، اظهار کرد: با آغاز تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی از ایران مشکلات خودروسازی افزایش پیدا کرد از طرف دیگر پیشگیری از واردات خودروهای خارجی مشکلات زیادی برای بازار این کالا ایجاد کرده است.

خودروسازان شرایط مناسبی ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه خودروسازان شرایط مناسبی ندارند، یادآوری کرد: براساس پیش‌بینی‌ها باید با فروش فوری و عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار مشکلات خودروسازان تا اندازه‌ای حل می‌شد و بازار چهار چرخ‌ها سامان می‌گرفت ولی در عمل این امر محقق نشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که خودروسازان ملزم به کاهش قیمت خودرو شوند فعالان این صنعت به خاطر زیان وارده حجم تولیدات را کاهش داده و عرضه خودرو را کاهش می‌دهند در نتیجه قیمت چهارچرخ‌ها هم روند صعودی به خود می‌گیرد از طرف دیگر اگر از افزایش قیمت‌ها پیشگیری نشود مردم نمی‌توانند خودرو خریداری کنند.

علیزاده با اشاره به راهکار مناسب برای ساماندهی بازار خودرو، تصریح کرد: واردات خودرو باید آزاد شود چراکه در شرایط کنونی فشار روانی بر مردم بسیار است.

خودروسازان توان تأمین تقاضای بازار را ندارند

این نماینده مردم با ذکر اینکه خودروسازان توان تأمین تقاضای بازار را ندارند، گفت: فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جوابگوی حل مشکل صنعت خودروسازی نبود. اگر دست خودروسازان را برای قیمت باز گذاریم حقوق مصرف‌کننده تضییع می‌شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته نشان داد که سیاست فروش فوری و استفاده از فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار نمی‌تواند مشکل از این صنعت را حل کند و جوابگوی ساماندهی قیمت بازار چهارچرخ باشد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar