ضرورت افزایش تیراژ خودروسازان تا پایان سال

چهارشنبه 17 بهمن 97 ساعت 17:56
ضرورت افزایش تیراژ خودروسازان تا پایان سال

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات گفت: در حال حاضر ظرفیت و توان تولید در صنعت قطعه وجود دارد ولی نقدینگی به عنوان موتور محرک فعالیت های این صنعت با چالشی جدی رو به رو است.

محمدرضا نجفی منش با تاکید بر ضرورت افزایش تیراژ خودروسازان تا پایان سال با هدف تحویل سریع و حداکثری تعهدات اظهار کرد: قطعه سازان برای سرپا باقی ماندن نیازمند تامین نقدینگی هستند و لازم است تسهیلات حمایتی پیش بینی شده از طرف دولت برای واحدهای کوچک و متوسط، به جای ایجاد اشتغال صرف حفظ اشتغال موجود شود تا تولید به حالت طبیعی بازگردد.

وی همچنین بر تسهیل فرایند اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان تاکید و اظهار کرد: در شرایطی که دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت خودرو در نظر گرفته است، ضروری است تا این میزان تسهیلات با روش آسان تری به دست تولیدکننده برسد.

این فعال صنعت قطعه یادآور شد: هم اکنون قطعه ساز توان و ظرفیت تولید را دارد که سابقه این توانمندی، تامین قطعات برای تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو همچنین نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه برای خودروهای تولید شده در سال ۹۶ بوده است.

نجفی منش ادامه داد: بر این اساس ظرفیت تولید وجود دارد و یا به عبارت بهتر، خودرو آماده و مبدا و مقصد مشخص و مسیر هم تعیین شده ولی خودرو بنزین ندارد و تا زمانی که نقدینگی تامین نشود امکان حرکت هم وجود نخواهد داشت چون که نقدینگی برای قطعه سازان حکم بنزین برای خودرو را دارد تا تولیدکننده را قادر به ادامه فعالیت کند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات با ذکر این که در صورت تامین نقدینگی، امکان پرداخت جهت خرید نهاده های تولید و همچنین بازکردن ال سی جهت خرید خارجی و واردکردن کالا وجود دارد، گفت: تامین به موقع قطعات خطوط و برنامه ریزی برای افزایش تیراژ روزانه تولید فقط با تامین نقدینگی محقق خواهد شد این در حالیست که در حال حاضر نشست هایی با زنجیره تامین وقطعه سازان با هدف هماهنگی بیشتر هم در حال انجام است.

وی یادآور شد: خودروسازان برای تولید و تامین قطعات خاص و های تک و انجام اقدامات مقدماتی تولید این قطعات مذاکرات لازم را انجام داده اند ولی تا زمانی که نقدینگی موجود نباشد، هیچ یک از این اقدامات به ثمر نخواهد نشست.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar