طرح جامع حمل‌ و نقل در ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد

جمعه 22 مهر 01 ساعت 12:08
طرح جامع حمل‌ و نقل در ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد

شهریار افندی‌زاده در دهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اعلام اینکه حجم فراوانی از فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی مربوط به فعالیت‌های عمرانی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی است، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند در تمامی مدهای حمل و نقل  به نحو مناسبی فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولیت سیاستگذاری و هماهنگی مُدهای حمل و نقل و ارتباط با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با معاونت حمل‌ونقل است.

وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی با وجود شرکت‌ها و سازمان‌های تخصصی زیرمجموعه خود همچون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پرحجم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی فعالیت عمده معاونت خود را طرح جامع حمل و نقل عنوان کرد و توضیح داد: طرح جامع حمل و نقل سال‌های طولانی باقی مانده بود که تلاش می‌شود تا در یکسال آتی تدوین و اجرایی شود که همین کار را باید برای تمامی شهرها داشته باشیم.

افندی‌زاده گفت: ستاد مراکز لجستیک، شورای عالی ترابری، کمیسیون ایمنی راه‌ها، ستاد بحران وزارت راه‌وشهرسازی از جمله شوراهای تصمیم‌گیر و مهم مستقر در وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش برخی نمایندگان در خصوص چالش‌های بخش حمل‌و‌نقل و درخواست‌های نمایندگان مختلف اعلام کرد: ترانزیت کالا جزو سیاست‌های دولت سیزدهم است که وزارت راه در این بخش نهایت بهره‌مندی را از این پتانسیل خواهد برد. در حال حاضر دیپلماسی قوی در وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه‌ها ایجاد شده که برای تکمیل کریدورهای با اهمیت ریلی و جاده‌ای اقدامات مهمی در وزارت راه و شهرسازی  در حال انجام بوده که به زودی ثمرات آن را کشور خواهد دید.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar