جزییات طرح خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو

بروزرسانی در: سه شنبه 15 مهر 99 ساعت 00:54
جزییات طرح خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت که دو طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو و تشویق زاد و ولد که طراح آنها است در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

سید علی موسوی اظهار کرد: طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو با سهام عدالت ساز و کاری را پیش بینی کرده که خانوارهای ۵ دهک پایین که خودرو ندارند برای خودرودار شدن نیاز به یک ریال هزینه هم نداشته باشند و از سویی یک ریال بار مالی هم برای دولت ایجاد نخواهد شد، بلکه این خانوارها با سهام عدالت خودرودار می شوند و از طرفی ۵۰ درصد سهام عدالت آنها هم سر جای خود می ماند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس این طرح را در راستای جهش تولید، ایجاد اشتغال و همچنین خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو عنوان کرد.

موسوی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص طرح تشویق زاد و ولد هم گفت: بر اساس این طرح برای فرزندان سوم به بعد سهام آیندگان در نظر گرفته می شود. بر این اساس به فرزندان سوم یک و نیم میلیون تومان، فرزندان چهارم ۲ میلیون تومان و فرزندان پنجم به بعد ۲ و نیم میلیون تومان سهام تعلق می گیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس ادامه داد: همچنین در این طرح پیش بینی کردیم که هر مادری که فرزند دار می شود برای هر  فرزند یک میلیون تومان به طور نقدی یا سهام دریافت کند. از طرفی فرزندان سوم به بعد به اندازه یارانه شان از محل فروش سهام هر ماه یارانه دریافت می کنند که این یارانه تا سن ۱۰ سالگی بچه ها به خانوارهای سه دهک پایین اختصاص می یابد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت که این طرحها تحویل هیات رئیسه مجلس شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "جزییات طرح خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
f
مهمان

ای کاش به فکر هزینه بیمارستانه کسانی که مشکله بچه دار شدن هستند هم باشید

f
مهمان

سلام خدمت مجلس یهای عزیز طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو طرح خوبیست