طرح پیش فروش ایران خودرو و بازار سیاه خرید و فروش کد ملی

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:25
طرح پیش فروش ایران خودرو و بازار سیاه خرید و فروش کد ملی

طرح پیش فروش ایران خودرو از هفته پیش شروع شده است. طرحی که در آن تلاش شده است حتی الامکان بدون حضور دلالان انجام شود و خودروها به دست مصرف کنندگان واقعی و نهایی برسد.

در این خصوص ایران خودرو تمهیداتی را از پیش ممانعت از حضور خریداران محصولات سایپا در پیش فروش گذشته این گروه و نیز هر کد ملی یک خودرو و ... به اجرا گذاشت. همچنین برای تسهیل در روند ثبت نام و پیشگیری از هجوم به سایت فروش، این گروه تصمیم گرفت روزهای ثبت نام را برای کدهای ملی با ارقام سمت راست متفاوت، مجزا کند.

با این حال، از ظواهر امر پیداست که این اقدامات، نتوانسته دلالان را از خرید خودروهای این گروه در پیش فروش گذشته که تفاوت قیمت آن‌ها با بازار، گاهی به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسد منصرف کند به طوری که هم اینک بازار سیاه بر سر فروش کد ملی برای ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو در فضای مجازی به راه افتاده است.

به عنوان مثال در یکی از آدرس‌های فضای مجازی، دیروز کد ۷ شماره ملی با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان آگهی شده بود. برای برخی کدهای دیگر هم به همین منوال، ارقامی نزدیک به یک تا دو میلیون تومان درج شده بود. در این بین مشخص نیست گردانندگان این سایت‌ها، تا چه حد به شکل دهی بازار مکاره و دلالی ولو برای آگهی‌هایی که پرواضح است بر خلاف آیین نامه شرکت‌ها و به ضرر اقتصاد سالم است، اعتقاد دارند. ضمن این که معلوم نیست خریداران کدهای ملی در این فرایند تا چه حد از تبعات حقوقی آن اطلاع دارند.

طرح پیش فروش ایران خودرو و بازار سیاه خرید و فروش کد ملی

طرح پیش فروش ایران خودرو و بازار سیاه خرید و فروش کد ملی

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar