طرح کنترل آلودگی هوا با هدف کاهش تردد خودروها به اجرا در آمده است

شنبه 5 مرداد 98 ساعت 15:04
طرح کنترل آلودگی هوا با هدف کاهش تردد خودروها به اجرا در آمده است

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: اگر شهروندان از هزینه‌های آلودگی هوا اطلاعات بیشتری داشته باشند، احساس رضایت بیشتری از طرح «کنترل آلودگی هوا» خواهند داشت.

میقات حبیبیان با اشاره به اینکه طرح کنترل آلودگی هوا با هدف کاهش رفت و آمد خودروها در هسته میانی شهر و کاهش آلودگی هوا به اجرا در آمده است، اظهارکرد: آلودگی هوا خسارات جبران ناپذیری برای شهروندان به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا ازجمله چالش‌های زیست ‌محیطی جامعه امروزی است که درصورت بی‌توجهی به آن و ادامه فعالیت غیراصولی انسان‌ها، پیامدهای جبران ‌ناپذیری را در زندگی شهروندان به جا می‌گذارد؛ چالشی که حل آن عزم جدی سیاستگذاران و مدیران شهری را می‌طلبد تا با اجرای برنامه‌های بلندمدت برای رفع این مهم تلاش کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مردم باید بدانند آلودگی هوا چه هزینه‌هایی برای سلامت و اقتصاد شهر به دنبال دارد. در اینصورت است که با اجرای چنین طرح‌هایی که در راستای کاهش آلودگی هواست تنها به عنوان یک محدودیت رفت و آمدی نگاه نخواهند کرد و احساس رضایت بیشتری از آن خواهند داشت.

حبیبیان تاکید کرد: طرح‌هایی مانند طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، به منظور کاهش آلودگی هوا به اجرا در آمدند اما در دراز مدت کارایی لازم را از دست دادند. طرح‌هایی از این دست باید به‌صورت مدون بازنگری و مدل‌سازی شوند تا بتوانند اهداف جامع و کلان مورد نظر را محقق کنند.

ایسنا

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar