اعلام روش عرضه خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲

سه شنبه 18 بهمن 01 ساعت 13:04
اعلام روش عرضه خودروهای داخلی در سال 1402

کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند شورای رقابت موظف است تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند. 

 شرکت‌ بورس کالا موظف است ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

 

خلاصه  مصوبه کمیسیون تلفیق:

 خودروسازان از سال آینده تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

 قیمتهای پایه جدید خودروها توسط شورای رقابت تعیین و پس از تایید حسابرس اعلام خواهد شد. (قیمتها حداکثر در بازه ۳ ماهه بروز میشود)

  ۸۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه به حساب  وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها واریز میشود. ( جهت توسعه حمل و نقل عمومی)

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "اعلام روش عرضه خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

هر کاری میخوان میکنن هیچکی هم نیست جلوشون بگیره حتما خودرو سازها مجلس نشینان هم شارژ کرده که نتونستن جلو بورس خودرو را بگیرن هیچکی هم به فکر مردم بیچاره نیست

مجید
مهمان

خخخخخخخخخخخخخ چه شیر تو شیریه. شورا رقلبت یه چیز میگه، خودروسازا یه چیز، مجلس یه چیز