عرضه تمام روغن پایه در بورس

چهارشنبه 23 شهریور 01 ساعت 13:51
عرضه تمام روغن پایه در بورس

کارخانه‌های تولید روغن موتور به دو دسته در کشور تقسیم می‌شوند دسته اول کارخانه‌هایی که روغن پایه را از لوب کات تولید می‌کنند و تولیدی خود را به محصول نهایی تبدیل و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند، دسته دوم شرکت‌هایی هستند که روغن پایه را از طریق بورس خریداری و محصول نهایی خود را تولید و عرضه می‌کنند.

متاسفانه به دلیل عدم عرضه مناسب روغن پایه، بازار روغن موتور طی ماه‌های گذشته با نوساناتی روبه رو بود و مردم ناچار بودند این محصول را چند برابر قیمت اصلی خریداری کنند این موضوع موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ورود کرده و با حضور مسئولان مربوطه راهکارهای حل این مشکل را احصا کند در نهایت مقرر شد که عرضه روغن پایه افزایش یابد.

رضا تقی پورانوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت را درباره مشکلات بازار روغن موتور مورد سوال قرار داده بود درباره وضعیت کنونی بازار، گفت: براساس نامه‌ای که برای من ارسال شده، اکنون تمام روغن پایه در بورس عرضه می‌شود، از سوی دیگر عوارض صادراتی وضع شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ساماندهی بیشتر باید در اجرا نیز نظارت کافی صورت گیرد تا موارد تصویب شده به صورت کامل اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تاخیر ۸۰ روزه‌ای که در تصمیمات اتفاق افتاد، منجر به گرانی روغن موتور شد که باید سختگیری و نظارت دقیق، قیمت‌ها به نرخ منصفانه و عادلانه برگردد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar